ایلام- معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت: امیدواریم که در آینده نزدیک و با رایزنی و پیگیری استاندار و نمایندگان استان ایلام و با همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، مشکلات اعتباری و تخصیص بودجه مورد نیاز سد میمه دهلران، مرتفع شود.

مشکلات اعتباری سد میمه دهلران رفع می شود

به گزارش قدس آنلاین، شاپور پولادی روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، اظهار داشت: سد میمه دهلران یکی از سدهای خاکی کشور است که به منظور تأمین آب مورد نیاز به حقابه بگیران و مالکان اراضی همجوار این سد به میزان شش هزار هکتار، عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح مهم تا کنون بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است و در حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: با اجرای این طرح بیش از ۵۰۰ نفر از افراد جویای کار و بیکار منطقه مشغول کار شده اند و دهها خانواده نیز از این طریق امرار معاش می کنند.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه پس از آغاز عملیات اجرایی و در حین انجام پروژه، از سوی وزارت نیرو ابهاماتی دال بر وجود مشکلات فنی و کیفی این پروژه احصاء و شناسایی شد، بیان داشت: پس از برگزاری جلسات فنی در سطوح کارشناسی و مدیریتی، راهکارهای لازم برای رفع ابهامات، اندیشیده شد و مراتب به تصویب رسید.

شاپور پولادی با بیان ایکه راهکارهای فنی و عملیاتی برای رفع مشکلات این سد در وزرات نیرو صورتجلسه و رسماً به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است، یادآور شد: متأسفانه علی رغم اینکه وزارت نیرو تمامی مشکلات، ابهامات و مسائل فنی فراروی این پروژه را مرتفع نموده و راهکارهای مناسب را نیز پیشنهاد و ارائه داده است، از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و به دلایل نامشخص، امسال گشایش اعتبار و جریان نقدینگی این سد متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح دارای ردیف بودجه ملی است و اعتبار آن از طریق صندوق توسعه ملی و اعتبارات مرز تأمین می شود، خاطرنشان ساخت: پیمانکار این پروژه هم اکنون ۲۰۰ میلیارد ریال از کارفرما طلب دارد که امیدواریم گشایش اعتبار لازم صورت گیرد و مشکلات مرتفع شود.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه کارگران تلاشگر این سد بیش از ۵ ماه است که هیچگونه حق الزحمه ای دریافت نکرده اند و هر از گاهی از روی ناچاری و برای مطالبه طلب دست به تجمعات مختلف می زنند، تصریح کرد: بهره برداری از این سد نقش بسزایی در توسعه کشاورزی، اشتغالزایی، کارآفرینی و رونق کسب و کار در منطقه خواهد داشت.

شاپور پولادی تأکید کرد: امیدواریم که در آینده نزدیک و با رایزنی و پیگیری استاندار و نمایندگان استان ایلام و با همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، مشکلات اعتباری و تخصیص بودجه مورد نیاز سد میمه دهلران، مرتفع شود.  

گفتنی است، دیروز تعدادی از پیمانکاران جزء و کارگران سد خاکی میمه دهلران، در راستای مطالبه حق و حقوق خود در برابر فرمانداری شهرستان مرزی دهلران تجمع کرده بودند و خواستار احقاق حقوق خود شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.