مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی جزییات سیزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد را تشریح کرد.

جزئیات سیزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد اعلام شد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از مهر، محمد ناصری امروز در نشست خبری که در سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش  و پرورش برگزار شد گفت: سیزدهمین دوره جشنواره ۲۹ آذرماه در مدرسه دارالفنون برگزار خواهد شد و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل خواهد شد.

وی افزود: از میان آثار ارسالی به دبیرخانه ۴ هزار و ۳۶۶ کتاب مناسب تشخیص داده شدند از این تعداد یک هزار و ۷۳ کتاب به مرحله داوری راه یافت.

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی بیان کرد: حدود ۲۰۰ عنوان کتاب قرآنی و نیز ۴۰۰ عنوان کتاب کمک آموزشی فنی و حرفه‌ای از داوری این جشنواره خارج شده است و در بخش‌های مستقل در آینده داوری می‌شود.

وی ادامه داد: آثار در ۲۲ گروه داوری و توسط ۶۸ داور قضاوت شدند که در نتیجه ۱۱۷ اثر از ۶۴ ناشر نامزد شدند. در روز اختتامیه ۱۵ اثر برگزیده و ۱۹ اثر تقدیری وجود دارد که ۲۵ ناشر در انتشار آنها سهیم هستند.

ناصری با اشاره به دسته بندی موضوعی کتاب های جشنواره نیز بیان کرد: تعداد ۱۲۰ عنوان در حوزه روانشناسی و علوم تربیتی، ۱۰۸ عنوان کتاب های پیش دبستانی و ۸۴ عنوان کتاب داستانی مربوط به حوزه ابتدایی جزو کتابهای مناسب جشنواره هستند.

دبیر سیزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد تصریح کرد: ما طی ۱۷ سال اخیر ۲۵ هزار کتاب مناسب را معرفی کردیم. تنها در سال تحصیلی ۹۶-۹۵  تعداد ۳هزار و ۶۳۹ کتاب معرفی شدند که به طور متوسط به ازای هر روز آموزشی ۲۴ عنوان کتاب معرفی شده است که  شامل ۷ کتاب در دوره ابتدایی، ۵ کتاب در دوره متوسطه اول، ۶ کتاب در دوره متوسطه دوم، ۵ کتاب برای هنرجویان فنی و حرفه ای و کار و دانش و ۲ کتاب برای دوره پیش دبستان به ازای هر روز آموزشی است.

وی با انتقاد از رویکرد رسانه ملی در تبلیغات کتاب های کمک آموزشی غیر مجاز گفت: رسانه ملی به دنبال معرفی کتاب هایی است که پول تبلیغ را پرداخته اند.  کاش همین کتاب های تبلیغ شده حداقل جزو کتاب های مورد تایید آموزش و پرورش باشن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.