بیرجند: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:دام زنده،ارزن، شاهدانه، انواع حبوبات، انگور، چغندر قند از جمله کالایی است که اگر صدور مجوز صادر شود از طریق کشور افغانستان به استان وارد می‌شود.

محدودیت برای ورود کالای کشاورزی به خراسان جنوبی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین ازبیرجند، هاشم ولی‌پورمطلق ظهر امروزدرسومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی  با بیان اینکه با واردات برخی اقلام ازکشورافغانستان فقط در صورتی که توجیه اقتصادی داشته باشدموافق هستیم اظهارداشت:استان خراسان جنوبی تولید کننده اناراست وبا وارد کردن این محصول به استان مخالف هستیم.

وی گفت: برنامه‌ریزی اقلام یادشده برای صادرات به خراسان جنوبی از کشور افغانستان مقرر شده است که یکی از این اقلام واردات دام سنگین است.

وی با بیان اینکه در جهت حمایت ازتولیدکنندگان عرضه برخی از محصولات وکالا به داخل استان توجیهه ندارد، افزود:بنده در ابتدای امر با ورود دام سنگین مخالف بودم اماازآنجایی که وارادت دام سنگین درکل کشورهم انجام می‌شود وسهمی برای استان مادر نظر گرفته شده است با در نظر گرفتن تمامی قوانین بهداشتی موافق هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برخی تصور می‌کنند هندوانه و خربزه برای کاشت آب زیادی مصرف می‌کند اما این در حالی است که این محصولات آب زیادی مصرف نمی‌کند، بلکه آب را در خود ذخیره می‌کند.

ولی‌پورمطلق بیان کرد: واردات خربزه، هندوانه جزو اقلام وارداتی به استان است که در صورت صدور مجوز با واردات این محصول مشکلی نداریم و چغندرقند از آن جایی که در کشور افغانستان کشت می‌شود و کارخانجات داخل استان به این محصول نیازمند هستند، در صورت شست و شوی چغندرقند در این راستا واردات آن مشکل نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.