در نشست صبح امروز با حضور وزیر ارشاد در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ریاست ابوذر ابراهیمی ترکمان بر این سازمان برای سه سال دیگر موافقت شد.

تمدید ریاست ابوذر ابراهیمی‌ترکمان برای سه سال دیگر

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از فارس، یک منبع مطلعدرباره جلسه صبح امروز (دوشنبه ۲۹ آذر) وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: پیرو نشست تقدیر و تشکر از مدیران و کارکنان این سازمان که با حضور صالحی امیری برگزار شد، وی از عملکرد رضایت‌بخش ابوذر ابراهیمی ترکمان در سه ساله گذشته به عنوان ریاست سازمان قدردانی کرد و او برای دوره سه ساله بعدی نیز برگزیده شد.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه بیان کرد که با اعضای شورای عالی صحبت کرده و نظر جمیع آنها را برای این ابقا گرفته است.

براساس این گزارش، بعد از این جلسه نیز نشستی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که در آن با حداکثر آراء ابوذر ابراهیمی ترکمان برای دوره سه ساله به ریاست این سازمان برگزیده شد.

خبر این مصوبه و تمدید حکم با امضای ریاست جمهور، پس از طی مراحل اداری در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

به گزارش فارس، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سازمان‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از سی‌ام تیرماه ۱۳۷۰ و به موجب مصوبه شورایعالی اداری، وظایف معاونت امور بین‌الملل وزارت ارشاد را عهده‌دار شده است.

در بیان میزان اهمیت این سازمان همین بس که اساسنامه آن به تأیید رهبر معظم انقلاب رسیده است و زیر نظر یک شورای عالی پانزده نفره اداره می‌شود که پنج تن از آنان توسط رهبر انقلاب انتخاب می‌شوند و ۱۰ نفر دیگر را نیز شخصیت‌های حقوقی از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی(رئیس شورا)، وزیر امور خارجه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دبیرکل مجمع‌جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، رئیس جامعة المصطفی(ص) العالمیه و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تشکیل می‌دهند.

نخستین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آیت‌الله محمدعلی تسخیری است و حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی، سیدمهدی مصطفوی، محمدباقر خرمشاد و ابوذر ابراهیمی ترکمان (رئیس کنونی) دیگر رؤسای این سازمان را طی دو دهه فعالیت تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.