مشاور دولت فیلیپین در امور صلح، از اشتیاق این دولت در جهت ترمیم قانون اساسی برای جلب توجه مخالفین، به سمت امضای توافقنامه صلح خبر داد.

دولت فیلیپین آماده اصلاح قانون اساسی برای تحقق صلح با مخالفان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شینهوا، « عیسی دورزا» مشاور رئیس جمهور فیلیپین در امور صلح، گفت: قانون اساسی  فعلی دارای موانع جدی در مقابل تلاشهای دولت برای پیشبرد موضوع صلح با گروههای کمونیست و مسلمان است.

وی افزود: اگر به خواسته های مخالفین به درستی توجه کنیم، متوجه خواهیم شد که آنها نیز استحقاق برخورداری از مسکن و رفاه هستند و این یک واقعیت است.

دورزا در ادامه گفت: تمامی توافقاتی که تا به حال با گروههای مخالف انجام پذیرفته، با در نظر گرفتن قوانین بین المللی بوده و هیچ ارتباطی با قانون اساسی کشور نداشته است، و دولت هم اکنون در حال مذاکره با گروههای مسلمان و کمونیست برای جلب توجه آنان، با در نظر گرفتن تغییرات در قانون اساسی است.

دورزا در ادامه بعنوان یکی از مشاورین صلح در دولت تصریح کرد: دولت مجبور است که برای حصول نتیجه توافق دائمی با مخالفین، برخی از قوانین اساسی را محدود کند.

لازم به ذکر است که از ماه ژوئن امسال که « رودریگو دوترته» به عنوان رئیس جمهور فیلیپین انتخاب شد، خواستار امضای توافقنامه صلح بین دولت و مسلمانان و کمونیستها بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.