یزد- مدیرکل دفتر آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش توانایی ورود به بازار کار را از جمله ویژگی‌های هنرآموزان شاخه کاردانش در رشته‌های مختلف دانست.

رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش باید متناسب با نیاز بازار کار باشد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل دفتر آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:  ماهیت شاخه کارودانش مشارکتی است و ممتازترین ویژگی این شاخه منجر به تولید محصول و خدمات دهی بودن آن است.

سیدمصطفی آذرکیش با تاکیدبر فرهنگ‌سازی برای ورود به هنرستان‌ها  گفت: اولویت اول باید دانش‌آموزانی باشند که پس از اخذ دیپلم توانایی ورود به بازار کاررا داشته باشند.

وی افزود: باید کمک کنیم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ما متناسب با نیاز بازار کار باشد و این تناسب در فرایند آموزش محقق می‌شود.

آذرکیش مشارکت بادستگاه‌های مختلف را از جمله راهکارهای  توسعه گروه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و کاردانش عنوان کرد و گفت: در وزارت آموزش و پرورش ۱۵۳ رشته مهارتی و ۴۵۶ استاندارد درسی تدوین شده است.

وی با اشاره به ضرورت به روزآوری تمام رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش خاطرنشان کرد:‌ توسعه پایدار کشور مستلزم آموزش نیروی انسانی و کسب مهارت‌های مختلف و به روز است.

آذرکیش با اشاره به اینکه از ۴۱ رشته فنی دانشگاه‌ها پذیرش در ۳۱ رشته بدون آزمون است و عملا مشکل ادامه تحصیل چیزی نیست که بچه ها وارد هنرستان نشوند گفت: مشکل عمده کشور اشتغال است اما والدین از ادامه تحصیل فرزندان در شاخه‌های فنی نگرانی دارند که باید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.