یزد- مدیرعامل فرودگاه‌های کشور، سهم استان یزد از ۴۵ هزار پرواز در هفته در فرودگاه‌های کشور را ۱۲۰ پرواز اعلام کرد.

هفته‌ای ۱۲۰ پرواز در فرودگاه شهید صدوقی یزد انجام می شود

رحمت الله مهابادی ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با اشاره به اینکه یزد از شهرهای مهم گردشگری کشور به شمار می رود و به همین دلیل نیز گردشگران بسیاری به این استان سفر می کنند، اظهار داشت: فرودگاه به عنوان یکی از زیرساختهای مهم گردشگری نقش مهمی در افزایش سفر به این استان ایفا می کند.

وی عنوان کرد: فرودگاه شهید صدوقی در زمره فرودگاه های خوب کشور قرار دارد و از نظر پرواز داخلی در رتبه هشتم و از نظر پرواز بین المللی رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده است.

مهابادی با بیان اینکه فرودگاه‌ شهید صدوقی یزد در مجموع رتبه نهم در بین فرودگاه های کشور را دارد، بیان کرد: تلاش شده با استقرار سیستم جدید ایمنی و ارتقا کیفیت، وضعیت فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه شهید صدوقی یزد را ارتقا دهیم.

مدیرعامل فرودگاه‌های کشور یادآور شد: در آمد فرودگاه شهید صدوقی یزد در سال گذشته ۵۶ میلیارد ریال و هزینه های آن ۲۴۱ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: هزینه‌های این فرودگاه تقریبا بیش از چهار برابر درآمد آن بوده که اگر روال درآمد و هزینه به همین شکل پیش برود، نمی توانیم فرودگاه‌داری کنیم.

مهابادی اظهار امیدواری کرد: با از سرگیری سفر حج، فرودگاه شهید صدوقی یزد با توجه به استقبال مردم این استان از سفرهای زیارتی، رونق دوباره به فرودگاه یزد باز می گردد.

وی تاکید کرد: مدیرکل جدید فرودگاه شهید صدوقی یزد باید بتواند میان درآمد و هزینه تعادل ایجاد کرده و در این راستا برنامه ریزی کند زیرا به نظر می رسد درآمدهای این فرودگاه کاهش بیشتری پیدا کند و به ۳۰ میلیارد ریال برسد.

مهابادی در بخش دیگری از سخنان خود ترافیک در فرودگاه‌های کشور را ۶۴۰ پرواز در روز و ۴۵ هزار پرواز در هفته اعلام کرد و افزود: سهم فرودگاه شهید صدوقی از این میزان ۱۲۰ پرواز در هفته است.

به گزارش مهر، در این مراسم از تلاش‌های سعدالله وطنخواه تجلیل و محمدی به عنوان مدیرکل فرودگاه ‌شهید صدوقی یزد معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.