حجت‌الاسلام و المسلمین پور محمدی گفت: حوزه‌های علمیه خواهران در تعمیق بخشی به جایگاه زنان موثر بوده است، در واقع امروز در این حوزه‌ها آموزش معارف دینی و علوم دینی را به خوبی شاهد هستیم.

نقش موثر حوزه‌های علمیه خواهران در جایگاه زنان / تاسیس حوزه علمیه خواهران کاری پر از خیر و برکت است

به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری بعدازظهر امروز در نخستین همایش بزرگداشت و تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز حوزه‌های علمیه که بعدازظهر امروز در تالار آدینه برگزار شد ضمن گرامیداشت آیت الله شرعی مدرسه‌ساز علمیه خواهران در قم اظهار داشت: ایشان در قبل و بعد از انقلاب زحمات زیادی برای تاسیس حوزه‌های علمیه به ویژه خواهران کشیدند و نهایتا در سال ۶۳ با نظر امام راحل جامعه الزهرا را تشکیل دادند.

وی ادامه داد: در زمینه تاسیس و حمایت از حوزه‌های علمیه باید یادی از آیت الله مهدوی کنی و آیت الله فاضل لنکرانی نیز کرد که در حمایت از این حوزه‌ها تلاش فراوانی نمودند، همچنین مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز از نظر مالی وام‌های زیادی برای این کار تهیه کردند.

وزیر دادگستری تاکید کرد: یکی از برجسته‌ترین اقدامات فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران حوزه‌های علمیه خواهران بوده است، در شرایط امروز دنیا غرب به دنبال این است که کانون خانواده بویژه زن را دچار تحول فکری و فرهنگی کند، اما دستاوردهای خوب حوزه‌های علمیه خواهران و تحصیل آنها از این کار جلوگیری کرده است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه موضوع اصلی جهان امروز زن و حقوق زنان است، یادآور شد: در شرایطی که همه تصور می‌کردند انقلاب اسلامی ایران در رابطه با جامعه زنان و رفع نیازهای آنها نتواند کاری از پیش ببرد شاهد موفقیت جامعه زنان نسبت به سایر رویکردها و مکاتب در دنیا بودیم.

وی افزود: زنان در همه صحنه‌های انقلاب ما حضور داشتند و به عنوان یکی از ارکان پیروزی انقلاب می‌توان از آنها یاد کرد، بدین ترتیب یکی از برگ‌های برنده ما در امروز جامعه زنان است.

وزیر دادگستری ابراز داشت: حوزه‌های علمیه خواهران در تعمیق بخشی به جایگاه زنان موثر بوده است، در واقع امروز در این حوزه‌ها آموزش معارف دینی و علوم دینی را به خوبی شاهد هستیم، در اصل از این بانوان در آینده می‌توان به عنوان مبلغ دین استفاده لازم را برد.

پورمحمدی در پایان گفت: گام نهادن در عرصه مدرسه‌سازی آن هم مدارس دینی امری شایسته است، در واقع کاری که خیرین برای تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران می‌کنند کاری پسندیده و سرشار از خیر و برکت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.