یزد - معاون وزیر صنعت گفت: استان یزد مهد تولید و صنعت در کشور است و دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در زمینه تولید است و باید توسعه صنایع کم‌آبخواه در اولویت اول این استان باشد .

توسعه صنایع کم‌آبخواه باید اولویت اول استان یزد باشد

به گزارش قدس آنلاین، حسین ابویی ظهر پنج شنبه در آیین بهره‌برداری از شرکت فولادی حدید گستر ایساتیس  اشکذربا تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مشکل اصلی استان یزد آب و تأمین آب برای تولید و صنایع است که نباید صنایع آبخواه را در استان توسعه داد ودر در ارائه آمار و عملکرد نباید مسائل را به صروت غیر شفاف بیان کرد، و صنایع جوار معدنی با آبخواهی کم مهمترین موضوعی است که باید در استقرار صنایع  استان به آن توجه شود .

وی افزود: شهرستان اشکذردارای پتانسیل های مهمی در کارآفرینی است واین نقش مهمی در تولید و صنعت و چرخه اقتصادی کشور واستان دارد و این شهرستان نیز دارای ظرفیت‌های فراوان صنعتی و معدنی است که بر اساس این ظرفیت‌ها تاکنون نیز اشتغالزایی خوبی داشته است.

معاون وزیر تصریح کرد: بخش عمده‌ای از پروژه‌ها بر اساس سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده و دولت نقشی در سرمایه‌گذاری به معنای تأمین منابع مالی نداشته است. و در هفته دولت وعده دادیم که امسال هر ماه ۴۵۰ طرح نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم که بخشی از آن‌ها به عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه پروژه فولاد حدیدگستر نیز تا پایان دیماه، ۹۹ درصد با هدف تعیین شده انطباق داشته و امروز برای توسعه اشتغال و صادرات غیرنفتی به بهره‌برداری رسیده است.

معاون وزیر ادامه داد:  ۴ طرح بزرگ ملی به مقامات دولت برای افتتاح پیشنهاد شده است که متوسط سرمایه‌گذاری برای هر طرح بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده و متوسط اشتغال بالای ۳۰۰ نفر داشته است.

ابویی خاطر نشان ساخت: آنچه به ما در سراسر کشور اعلام شده و افتتاح پروژه‌هایی که به مناسبت دهه مبارک فجر انجام می‌شود، حدود ۲۵۰ واحد بوده که بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و حدود ۷ هزار نفر اشتغالزایی را به همراه داشته است و همچنین افتتاح ۳۰ تا ۴۰ طرح هم ممکن است به دهه فجر نرسد و تا هفته دیگر و یا پایان سال در دستور کار مقامات برای افتتاح قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.