کرمان - علی اکبر مشرفی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۷۰ درصد سیستم جمع‌آوری زباله‌ شهر کرمان نوسازی شده است، گفت: هزینه‌ جمع‌آوری زباله نیز در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.

 ۷۰ درصد سیستم جمع‌آوری زباله‌ شهر کرمان نوسازی شده است

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر مشرفی رئیس شورای اسلامی شهر کرمان صبح یکشنبه در آیین رونمایی از ۱۵ خودروی مکانیزه‌ جمع‌آوری زباله با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۷۰ درصد سیستم جمع‌آوری زباله‌ شهر کرمان نوسازی شده است، گفت: هزینه‌ جمع‌آوری زباله نیز در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: نوسازی ناوگان جمع‌آوری و حمل زباله، تأثیر زیادی در بهبود وضعیت محیط زیست نیز دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه‌ اصلاح و نوسازی ناوگان تاکسیرانی هم اقدامات مطلوبی انجام گرفته است، گفت: تمام این اقدامات در شرایطی انجام گرفته که شهرداری با مشکل منابع مالی و رکود مواجه بوده است.

علی بابایی شهردار کرمان نیزدر حاشیه‌ی آیین رونمایی از ۱۵ دستگاه خودروی جمع‌آوری زباله‌ی نوسازی شده در منطقه سه شهر کرمان، گفت: تعداد خودروهای جمع‌آوری زباله‌ی نوسازی شده در شهر کرمان تا پایان امسال، به ۱۰۰ دستگاه خواهد رسید.

شهردار کرمان با بیان این‌که برخی از امور داخلی شهرداری کرمان به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: سیستم جمع‌آوری زباله، ازجمله کارهایی بود که به بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: هر خودروی جمع‌آوری زباله، ۱۸۰ میلیون تومان هزینه داشته که توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

شهردار کرمان با بیان این‌که در شبانه‌روز ۴۰۰ تن زباله در شهر کرمان جمع‌آوری می‌شود، گفت: میزان جمع‌آوری زباله در شهر کرمان در ایام پایانی سال، به ۱۰۰۰ تن هم می‌رسد.

بابایی افزود: پیش از این جمع‌آوری هر کیلوگرم زباله برای شهرداری، ۱۰۰ تومان هزینه داشت که با واگذاری این کار به بخش خصوصی، هر کیلوگرم زباله ۶۰ تومان جمع‌آوری می‌شود.

شهردار کرمان از تلاش شهرداری برای کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: امیدواریم با کاهش هزینه‌ها در دیگر بخش‌های شهرداری، بتوانیم برای توسعه و آبادانی شهر بیش‌تر تلاش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.