اینجا می توانید خبرهای ویژه و حاشیه های دنیای سیاست را بخوانید.

رصدخانه / راز هم‌قد شدن عبدالله با ترامپ

روس‌ها "معامله" می کنند؟!

ایسنا/ عبدالله دوم- پادشاه اردن- اعلام کرد که روس ها در پایان کار، در مورد چگونگی کنار رفتن بشار اسد از قدرت "معامله" خواهند کرد. عبدالله با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست سخن می گفت.

سید بلوچستان ترور شد 

ایلنا/ حاج سید عبدالکریم سجادی- مجاهد انقلابی - به محفل شهدا پیوست. این پیر انقلابی و خادم مسجد آل رسول(ص) ایرانشهر هنگام خروج از خانه با گلوله به شهادت رسید. شهید عبد الکریم سجادی یادگار دوران مبارزه و تبعید مقام معظم رهبری در ایرانشهر بود.

همه کانتینرهای ورودی

ایسنا/ گمرک ایران اعلام کرد همه کانتینرهای ورودی به گمرک شهید رجایی بندر عباس زیر پوشش ایکس‌ری قرار می‌گیرند. این ایکس‌ری پیشرفته پر سرعت است و fast scanعملیات اسکن و کنترل محموله‌ها را انجام می‌دهد.

صبوری تا چند روز

تسنیم/ غلامعلی حداد عادل- عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی-  در حاشیه مراسم ختم والده سردار نجار- وزیر پیشین دفاع - در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا آیت الله سیدابراهیم رئیسی گزینه نهایی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود یا نه؟ گفت این موضوع هنوز معلوم نشده است و این فرآیند همچنان ادامه دارد و باید چند روزی صبر کرد.

پاسخ آرنولد به ترامپ

مهر/ آرنولد شوارتزنگر- بازیگر هالیوودی و فرماندار سابق کالیفرنیا- در یک برنامه تلویزیونی جواب حرف‌های دونالد ترامپ را داد و گفت: من به او رای ندادم. به گزارش هالیوود ریپورتر، شوارتزنگر در شبکه سی‌ان‌ان گفت: من جمهوریخواه ترامپی نیستم. من پوست کلفتم.

مناظره توییتری

تسنیم/ الیاس نادران- نماینده تهران در مجلس نهم- و حسام‌الدین آشنا -مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور- مناظره‌ای در توئیتر درباره علل افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت یازدهم در آستانه انتخابات داشتند. نادران برای آشنا نوشت: آقای روحانی در بازدید از کارخانه خودروسازی با خودروی ژاپنی رفت، حالا چه شده که نزدیک انتخابات یاد سمند و افتتاح پروژه ها افتاده است؟

راز هم‌قد شدن عبدالله با ترامپ

ایلنا/ روزنامه «واشنگتن اگزمینر» می نویسد: پادشاه اردن برای هم قد شدن با ترامپ در نشست خبری مشترک از یک میز تریبون استفاده کرد تا بلندتر از قد طبیعی‌اش به نظر برسد. قد دونالد ترامپ ۱۸۸ سانتی متر است و پادشاه اردن ۱۶۵ سانتی متر.

محکومیت برای پنج کیلومتر تا بهشت

ایرنا/ به موجب حکم دادگاه، «علی اصغر پورمحمدی» مدیر شبکه سه، «داود هاشمی» تهیه‌کننده و «علیرضا افخمی» نویسنده و کارگردان سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» محکوم به پرداخت دیه به خانواده پسربچه‌ای هستند که به خودکشی و دار زدن خود اقدام کرد تا به خیال خودش، مانند کاراکتر این مجموعه، به روح تبدیل شود و به همه جا سرک بکشد!

جنگ جهانی سوم ؟  

تسنیم/ به گزارش تلویزیون المنار لبنان، ریچارد بلک -سناتور جمهوری خواه آمریکا- متهم کردن بشار اسد را به دست داشتن در "حمله شیمیایی" به منطقه خان شیخون در نزدیک شهر ادلب سوریه، بی معنی و بدون منطق دانست و گفت: اگر به سوریه برویم این بدان معنا است که وارد یک جنگ جهانی سوم براساس اطلاعاتی می شویم که تروریست ها ارایه داده اند.

نگاه روزنامه‌نگار عمانی به ایران

مهر/ «عبدالله بن سالم الشعیلی» رئیس تحریریه روزنامه انگلیسی زبان «عمان آبزرور» در مقاله‌ای با تیتر «سفر در بلندای زمان و تمدن» به بخش‌هایی از ایران که بیشتر دیده نمی‌شوند، پرداخته است. نکته مورد توجه نویسنده، تنوع قومی ایران است؛ عرب و بلوچ و کرد و همچنین تنوع دینی؛ اسلام، مسیحیت و یهودیت و ادیان دیگر مانند زرتشت.

سیا می‌دانست؟

ایسنا/ به گزارش پایگاه خبری ورلد بولتن، روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا -سیا- از تابستان ۲۰۱۶ شواهدی داشته که نشان می‌داد روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت می‌کند تا موقعیت دونالد ترامپ را تقویت کند.

علیه ایران نیستیم 

عصرایران/ به گزارش سایت خبری ایلاف، "تهمینه جنجوعه" قائم مقام وزیر خارجه پاکستان در جلسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی کشورش درباره انتصاب رئیس سابق ستاد کل ارتش پاکستان به سمت فرماندهی ائتلاف نظامی به ریاست سعودی گفت: سیاستی که با منافع تهران تعارض داشته باشد را در پیش نخواهیم گرفت.

تکذیب یک خبر

ایسنا/ یک دیپلمات کشورمان در سفارت ایران در دمشق خبرهای منتشر شده مبنی بر اینکه در پی حمله آمریکا به سوریه خانواده دیپلمات های ایرانی از دمشق به جنوب بیروت منتقل شده اند را نادرست دانست و آن را تکذیب کرد.

شکایت‌ از «علی‌البدل»! 

ایسنا/ مهدی فخیم‌زاده- بازیگر و کارگردان- به شکایت شورای شهر و راهنمایی و رانندگی از مجموعه‌ نوروزی «علی‌البدل» واکنش نشان داد و از این دو اتفاق به عنوان رخدادهای عجیب و غریب یاد کرد.

برخی وزارت خانه های ما ...

تابناک/ نادر قاضی‌پور-نماینده مجلس- می گوید: در کشور ما موتورهای صنعتی ـ که با قیمت مناسب تولید می کنیم ـ و لوله های گاز، آب و نفت، با بالاترین کیفیت تولید می شود، اما وزارت نفت به جای خرید از تولیدکننده های داخلی، اینها را از خارج از کشور تأمین می کند. وی می افزاید: ما در کشور 10 تا 11 میلیون ظرفیت تولید صافی دیالیز داریم و مصرف داخلی ما حدود 4 تا 5 میلیون عدد است، اما آقایان به راحتی مجوز واردات می دهند! ما توان تولید لنز چشم را داریم، ولی برخی وزرا چون خودشان نمایندگی از آمریکا دارند،

از آنجا تأمین می کنند.

تکرار اشتباهات احمدی‌نژاد

تسنیم/ احمد توکلی- اقتصاددان- می گوید: متاسفانه دولت یازدهم اشتباهات دولت گذشته را تکرار کرد و مهترین این اشتباه ادامه سیاست نئوکلاسیک ها است که از بعد از پایان جنگ در کشور اجرا شد و هم دولت گذشته و هم این دولت کنونی از ان الگو گرفتند که مدل اشتباه برای اقتصاد ایران بود.

بازداشت ۳ متهم ربودن تاجر ایرانی

ایرنا/ سه مرد که به ربودن یک ایرانی با هدف باجگیری مظنون هستند، در مسکو دستگیر شدند. به گزارش پایگاه رادیو روسی اسپوتنیک، بازداشت شدگان متهم هستند که یک مرد ایرانی را در دسامبر سال 2016 ربوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.