اولین نکته این است که کشورهای اسلامی قدرتشان در اتحادشان می‌باشد. متأسفانه کشورهایی مانند عربستان فکر می‌کنند که عزّتشان در وابستگی به آمریکا است. این‌ها عزّت نمی‌آورد، بلکه ذلّت هم خواهد آورد، برای مثال کشورهایی مانند لیبی، عراق و کویت که قبلاً وابسته‌به غرب بودند، در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارند.

سرنوشت قذافی در انتظار سران آل سعود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حسن بهرام‌نیا، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در مورد ائتلاف اخیر آمریکا و عربستان اذعان داشت:

«اولین نکته این است که کشورهای اسلامی قدرتشان در اتحادشان می‌باشد. متأسفانه کشورهایی مانند عربستان فکر می‌کنند که عزّتشان در وابستگی به آمریکا است. این‌ها عزّت نمی‌آورد، بلکه ذلّت هم خواهد آورد، برای مثال کشورهایی مانند لیبی، عراق و کویت که قبلاً وابسته‌به غرب بودند، در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارند.

وابستگی به آمریکا قدرت این‌ها را کاسته و در دراز مدت آن‌ها را نابود خواهد کرد. قدرت اصلی پشتوانه‌ مردمی است. نکته دیگر اینکه کشورهای اینچنینی پشت صحنه با آمریکا رابطه داشته و دارند و تأمین مالی بسیاری از گروه‌های تروریستی را عهده‌دار هستند. این ائتلاف از مدت‌ها پیش بوده و هنوز هم نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند. چیزی که توانسته اقتدار ملت را حفظ کند، پشتوانه مردمی و دینی است. بخشی از این ائتلاف‌ها برای ترساندن کشورهای حاشیه‌ای است. بخشی دیگر هم برای پر کردن خزانه آمریکا می‌باشد که با فروش اسلحه به دنبال تأمین آن هستند.»

وی در رابطه با رویکرد سیاست خارجی ما با این قضایا افزود:

«ما نیازمند تعامل بیشتری هستیم که آنها به آگاهی برسند که این قراردادها نمی‌تواند آنها را به نتیجه برساند. ما هرچه فعال‌تر عمل کنیم، عرصه بر آنها تنگ‌تر خواهد شد. مشکل دیگر از سمت ما است که در منطقه نتوانسته‌ایم حضور خود را بیشتر کنیم تا این چنین ائتلافاتی شکل نگیرند.»

بهرام‌نیا درخصوص رابطه‌ ایران و روسیه و نقش آن در این ائتلاف ادامه داد:

«منافع هر کشورها از همه چیز مهم‌تر است. وقتی کشورهایی مانند روسیه به سمت ایران آمده‌اند علت آن است که می‌بینند ثباتی که در ایران هست در هیچ جای دیگری نیست، به نوعی امنیت آنها از این راه تأمین می‌شود و پشتوانه‌ای مانند ایران پیدا نمی‌کنند. بدین جهت منافع خود را از این سمت بهتر می‌بینند. این نشانگر نقش فعال ما در منطقه است که بتوانیم کشورهای دیگری را هم اضافه کنیم.»

وی در خصوص صحبت‌های جنجالی رئیس جمهور و ضعیف نشان دادن آن به دشمن  اذعان کرد:

«اگر اشکالاتی در داخل داریم، باید در داخل بررسی شود تا از دشمن لطمه نخوریم. این که دشمن را گستاخ کرده و اقتدار ما را تضعیف می‌کند، این است که ما به دشمن چراغ سبزی نشان دهیم که بین ما اختلاف است و وحدت نداریم. این آب به آسیاب دشمن ریختن است. امام خمینی(ره) فرمودند که رمز پیروزی این مملکت در وحدت است. این اقتدار ما را بیش از پیش خواهد کرد. در خاورمیانه تنها کشوری هستیم که امنیت صددرصدی داریم و باید از آن صیانت کنیم.»

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.