بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی از اختصاص ۳ هزار و ۱۸۷ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات و بازسازی تاسیسات زیربنایی در جلسه هیات دولت برای خراسان شمالی خبر داد.

اختصاص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت زلزله استان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ محمد حسین علی نیا در ششمین نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان با بیان این خبر اظهار داشت: با گذشته بیش از یکماه از زلزله اخیرشهرستان های بجنورد و مانه و سملقان و به رغم پیگیری های سریع در روند بازسازی منازل و واحدهای روستایی و شهری تصویب و تخصیص این میزان از اعتبار در جلسه هیات دولت کمک شایانی در پیشبرد امور خواهد داشت.

وی ادامه داد: اهتمام جدی ما این است که با سرعت لازم ، دقت و پیگیری های مستمر بتوانیم تمام برنامه های خود را برای کمک به حال زلزله زدگان سرعت بیشتری بخشیده و عملیاتی کنیم.

وی افزود: تشکیل ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان از تاکیدات استاندار خراسان شمالی است که به صورت هفتگی تمام اقدامات و وظایف تعیین شده برای سازمان ها مورد رصد و پیگیری قرار میگیرد.

در ادامه این نشست مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی نیز اظهار داشت: تا کنون با ۱۳اکیپ ماشین الات کار آواربرداری از ۸۵۶ واحد صورت گرفته است.

علی محمدی همچنین افزود: تا کنون یک هزار و ۸۶۲ پرونده تشکیل شده است که از این میزان ۸۶۴ پرونده پرونده به بانکها معرفی شده اند و بیش از ۶۵۰پرونده نیز منجر به انعقاد قرار داد شده اند .

وی در پایان از ۳۷۵پی کنی و اجرای ۱۴۸ فندانسیون در روستاها  و ۵۷ اسکلت بندی و ۹ سقف نیز خبرداد.

گفتنی است: در این نشست همچنین دونفر به نمایندگی از مردم گلستان شهر که در زلزله اخیر متحمل آسیب ها و خساراتی شدند نیز به بیان مشکلات و نظرات خود پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.