یزد- بخشدار مروست گفت: در شورای هماهنگی دشت پایلوت مروست جداسازی کامل شبکه آبیاری فضای سبز از شرب و بهداشت در شهر مروست به تصویب رسید .

 شبکه آبیاری فضای سبز از  شرب و بهداشت در مروست جدا شد

به گزارش قدس آنلاین ، فلاحتی ضمن تأکید بر  شارژ و کالیبراسیون کنتورهای هوشمند در دشت مروست ، خواستار تحویل حجمی آب به کشاورزان شد و اظهار داشت: حدود ۹۰درصد ،شبکه آب فضای سبز از شبکه آب شرب و بهداشت در مروست جداسازی  شده و شهر مروست در این زمینه نیز پیشتاز بوده است.

درادامه محمد جواد منصوری  رئیس اداره منابع آب شهرستان خاتم بااشاره  به خواسته  بخشدار مروست ابراز داشت: کنتورهای هوشمند  از ابتدای سال جاری  کالیبراسیون ، شارژ شده و آب به صورت حجمی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

 دراین جلسه  تصمیم گیری شد تا جلسه ای  با نمایندگان چاه های کشاورزی، جهاد کشاورزی مروست، اداره منابع  آب و اعضای شورای هماهنگی دشت پایلوت برگزار و نسبت به توجیه کشاورزان اقدام شود.

اجرای طرح خاموشی  زمستانه چاه های  کشاورزی اثرات مثبتی به همراه داشته است

همچنین در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خاتم معاون  فرماندار شهرستان خاتم با بیان  این که  اجرای طرح خاموشی  زمستانه چاه های  کشاورزی اثرات مثبتی به همراه داشته گفت: اجرای این  طرح موجب افزایش آب چاه ها ، قنوات و چشمه ها در سال گذشته شده  است.

محمودی افزود: این طرح با برنامه ریزی و هماهنگی در شش ماهه دوم سال  جاری  هم اجرا شود و در سال گذشته پس از برداشت محصولات صیفی تا زمان کاشت گندم خاموشی انجام و پس از آن نیز تا سه ماه چاه ها خاموش بوده  است.

این مسئول بیان کرد: جداسازی شبکه آب فضای سبز از شبکه آب شرب و بهداشت در هرات حدود ۵۰ درصد انجام شده که جداسازی کامل باید   توسط شهرداری انجام شود.

   از مصوبات این جلسه خاموشی چاه های کشاورزی دشت هرات  و چاهک - شهریاری  با موافقت  جهاد کشاورزی  از تاریخ ۹۶.۹.۲۵ لغایت ۹۶.۱۰.۲۰  به مدت ۲۵ روز و از تاریخ ۹۶.۱۱.۱۵ لغایت ۹۶.۱۱.۲۵ به مدت ۲۰ روز بود.

دراین جلسه هرگونه لوله گذاری از مظهر چشمه نهر مسیح و تغییر در شرایط طبیعی موجود ممنوع اعلام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.