۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 570690

گل و گلدان داشتن از آن چیزهایی است که مورد علاقه بسیاری از خانواده هاست. البته طبیعی هم هست تماشای گل، آب دادن به گل و در کل مواظبت از یک گلدان با گلی زیبا موجب می‌شود، حال آدم‌ها خوب شود و آن‌هایی که به داشتن گل و گلدان عادت دارند، می‌دانند ترک کردن این عادت زیبا کار آسانی نیست.

قدس آنلاین- گل و گلدان داشتن از آن چیزهایی است که مورد علاقه بسیاری از خانواده هاست. البته طبیعی هم هست تماشای گل، آب دادن به گل و در کل مواظبت از یک گلدان با گلی زیبا موجب می‌شود، حال آدم‌ها خوب شود و آن‌هایی که به داشتن گل و گلدان عادت دارند، می‌دانند ترک کردن این عادت زیبا کار آسانی نیست.

بسیاری از افراد برای داشتن یک گل به گل‌فروشی می‌روند و گلدانی می‌خرند و از آن نگهداری می‌کنند، ولی بعضی‌ها هم هستند که به مرور زمان یاد می‌گیرند در داشتن و آماده‌سازی گلدان‌هایشان خودکفا بشوند و من هم یکی از این دسته افراد هستم. یادم هست اوایلی که علاقه‌مند به داشتن گل و گلدان شدم، مثل بسیاری از افراد به گلفروشی رفتم و برای خودم گلدانی خریدم و این کار چند باری تکرار شد، اما بعد از گذشت یک سالی متوجه شدم اگر خواسته باشم گلدان‌هایم را زیاد کنم باید هزینه نسبتاً زیادی را بپردازم. بنابراین تصمیم گرفتم دست به کار شوم. حاصل این شد که حالا می‌توانم گلدان‌ها و گل‌هایم را زیاد کنم. مثلاً همین گلدانی که در این تصویر می‌بینید یکی از گلدان‌هایی است که «خریده» نشده است.

گلدان استفاده شده از ارزان‌ترین نوع گلدان‌ها به رنگ مشکی است که بیشتر گلخانه‌ها و پرورش دهندگان گل از آن‌ها به طور موقتی استفاده می‌کنند. گلدان‌ها را از باغ یکی از دوستانم برداشتم؛ چون از نظر او دور ریختنی بودند. ۱۰ گلدان را با یک اسپری رنگ قرمز با قیمت ۳۵۰۰ تومان رنگ قرمز زدم تا زیبا شوند. قلمه را هم از یکی از گل‌های قاشقی‌ام که رشد زیادی کرده بود و نیاز به هرس داشت، گرفتم. برای زیر گلدانی هم از ظروف یک بار مصرف با کیفیت استفاده کردم. می‌توانید بسته‌های ۲۰ تایی آن را به قیمتی مناسب بخرید. خاک این گلدان هم از طبیعت جمع شده است که در این باره هم در مطلبی جداگانه برای علاقه‌مندان توضیح خواهم داد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.