به گزارش قدس آنلاین, محمدرضا قربانی ظهر امروز در مراسم کلنگزنی سیلوی ۶ هزار تنی راهآهن گرگان اظهار داشت: با افتتاح این سیلو و راهاندازی ۱۲ خط جدید راه آهن گرگان, ضمن حمل بار ۴ تا ۶ هزارتن گندم به دیگر نقاط کشور, در آینده با احداث قطار گرگان- علی آبادکتول- گنبدکاووس میتوان از این خطوط برای جابجایی مسافران نیز استفاده کرد.
مدیرکل راهآهن منطقه شمال شرق ۲ افزود: این سیلو با سرمایهگذاری ۸۰ میلیارد ریال در ایستگاه راهآهن گرگان احداث میشود و میتواند روزانه ۴ تا ۶ هزار تن محموله گندم را به دیگ نقاط کشور حمل کند.
قربانی تصریح کرد: مشکل اساسی ما در حوزه زیر ساخت ها, بازسازی ۳۵ کیلومتر از مسیر اینچه برون- گرگان- ساری بود که با توجه به خط گرم و استفاده از این مسیر امکانپذیر نبود و ما مجبور شدیم برای نخستین بار در کشور ضمن استفاده از این مسیر, بازسازی آن را با اعتبار ۱۰۷ میلیارد تومان انجام دهیم.
مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق ۲ تاکید کرد: مسیر اینچهبرون به گرگان بازسازی شد و از ادامه مسیر قرار شد که برای بازسازی, این مسیر, ۲ خط شود که در نوع خود بینظیر است و با افتتاح و راه اندازی آن سرعت قطارها از ۵۰ کیلومتر به ۱۲۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت که در افزایش مسافران گرگان- ساری و گرگان - پل سفید تاثیر گذار خواهد بود.
قربانی یادآور شد: در ۳ ماه گذشته, ۴ قطار ایرباس در مسیر گرگان به پل سفید و یک قطار ایرباس در مسیر گرگان به اینچه برون اضافه شده است.
مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق ۲ گفت: از اقدامات خوبی دیگر راهآهن, ایجاد کارخانه تعمیرات واگنهای باری در بندرترکمن با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان است و بنا داریم با اعتبارات ملی, بازسازی تعمیرات واگنهای مسافری را در همین شهرستان داشته باشیم که با احداث این کارخانه دومین کارخانه تعمیرات بعد از تهران در کنار راهآهن در گلستان خواهد بود.
قربانی اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته, ۱۰ درصد از واردات ریلی کشور را به خود اختصاص دادیم و امید داریم با احداث خط ریلی جدید بتوانیم رونق خوبی در صادرات داشته باشیم.
مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق۲ تصریح کرد: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بار گندم استان توسط کامیون به سایر نقاط کشور حمل میشود که از این مقدار ۲۰۰ هزار تن توسط ریل حمل میشود که با احداث این سیلو, مقدار حمل گندم به ۴ تا ۶ هزار تن گندم در روز خواهد رسید.
منبع: تسنیم
نظر شما