تحولات لبنان و فلسطین

امروز، در پنجمین روز از دهه مبارکه فجر، طی مراسمی با حضور مردم و مسؤولان، عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح مصلی آغاز شد.

عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح مصلی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین هم‌زمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر طی مراسمی «عملیات اجرایی احداث تقاطع غیر همسطح مصلی» با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی(امیرحسین قاضی زاده)، شهردارمشهد و جمعی از اعضای شورای شهر، معاونان شهردار و مدیران شهری آغاز شد.

این پروژه با هزینه ۶۳ میلیارد تومان ظرف ۱۴ ماه اجرا می‌شود.

شهردار مشهد در این مراسم اظهار کرد: این پروژه نباید ابتر بماند. ۱۴ ماه برنامه زمان بندی برای اجراست. از پیمانکار می‌خواهیم که کام مردم را شیرین کند و تا سال آینده همین زمان کار را به اتمام برساند.

محمدرضا کلایی با بیان اینکه این محور به سمت بخش میانی بلوار قلعه ساختمان و قلعه خیابان را امتداد می‌دهیم، اضافه کرد: با اجرای این پروژه دسترسی دیگری برای بهشت رضا(ع) ایجاد می‌شود.

وی افزود: دسترسی دوم برای اتصال به حرم ایجاد می‌شود، با اجرای این پروژه این منطقه از حبس در می‌آید و این یک پروژه برد- برد برای آستان قدس و مردم منطقه است.

شهردار مشهد با بیان اینکه این پروژه باید سال قبل آغاز می‌شد اما به خاطر بروکراسی نحس اداری، عقب افتاد، اظهار امیدواری کرد ادامه این مسیر هر چه سریع‌تر در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد.

کلایی تصریح کرد: با وجود اینکه مشهد کلانشهری ثروتمند است اما از سوی مسؤولان پایتخت نشین جدی گرفته نمی‌شود.

کاهش ۱۴ کیلومتری دسترسی مردم منطقه به بلوار مصلی و حرم مطهر

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد هم در بخش دیگری از این مراسم، این پروژه را یکی از پروژه‌هایی عنوان کرد که ۱۰ تا ۱۵سال مورد تقاضا و خواست شهروندان بوده است.

خلیل الله کاظمی با بیان اینکه به علت نبود دسترسی در این منطقه به خصوص شهرک‌های شیرین و پانیذ، امکان ارائه خدمات مناسب مثل خطوط اتوبوس نیز وجود نداشت، در بزرگراه کلانتری دسترسی به حرم مطهر از بولوار مصلی است، اما به دلیل اینکه رانندگان باید تا دوربرگردان شهید عباسپور مسیر را طی کنند تا به دور برگردان برسند و دور بزنند از ظرفیت این محور به درستی استفاده نمی‌شد.

وی گفت: علاوه بر آن زائری هم که از خارج از شهر می‌آمد نمی‌توانست از این دسترسی به درستی استفاده کند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از نتایج احداث و اجرای این تقاطع، به کاهش بار ترافیکی، آلودگی هوا و رعایت سرعت مطمئنه اشاره کرد و گفت: اتصال پل چهارم در این مسیر مجموعه شهرک‌های موجود را از بن بست خارج می‌کند.

کاظمی با اشاره به اینکه شهرک‌های رجایی و باهنر و خروجی‌های این شهرک‌ها (که بار ترافیکی بولوارسرخس به داخل بولوار حر را نیز دارد) کشش و گنجایش بار ترافیکی را ندارد، افزود: به همین دلیل دسترسی دیگری طراحی می‌شود تا اتصال محور را به پل چهارم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از این محور جدید، دسترسی به بهشت رضا ایجاد خواهد شد و اتصال بولوار محمدآباد به این مجموعه هم رونق خوبی ایجاد می‌کند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه در برنامه زمانبندی زمان اجرای این پروژه با پیمانکار۱۴ ماه توافق شده است، اضافه کرد: زیرگذر اصلی به طول ۱.۳ کیلومتر و میدان هم سطح به بولوار مصلی نیز شامل ۲۸۰ هزار متر مکعب خاکریزی و خاک برداری است.

کاظمی دلایل احداث این تقاطع را ایجاد دسترسی جدید به شهرک رجایی، خروج محور مصلی و شهید نواب صفوی از بن بست، ایجاد دسترسی دوم به بهشت رضا و کاهش ۱۴ کیلومتری دسترسی مردم منطقه به بلوار مصلی و حرم مطهر عنوان کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.