موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

رسانه آمریکایی گزارش داد ایالات متحده طی هفته‌های آینده طرح آتش‌بس غزه را به طرفین ارائه می‌دهد و اگر هیچ طرفی آن را نپذیرد، آمریکا به مذاکرات تحت رهبری خود پایان خواهد داد و آن را رها خواهد کرد.

واشنگتن‌پست: اگر پیشنهاد نهایی آتش‌بس غزه پذیرفته نشود، آمریکا به مذاکرات خاتمه می‌دهد

با گذشت ۳۳۲ روز از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، هنوز توافق آتش‌بس کامل و پایدار در این باریکه صورت نگرفته و این درحالیست که واشنگتن با همکاری متحدانش به جنایات تل‌آویو دامن زده و آنها را در این خصوص حمایت می‌کنند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام ارشد آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، در گزارشی نوشت: «ایالات متحده مدتهاست با مصر و قطر درباره توافق آتش‌بس غزه رایزنی می‌کند و طی هفته‌های آتی قصد دارد طرح نهایی خود را ارائه دهد و اگر طرفین قادر به پذیرش آن نباشند، آمریکا به مذاکرات تحت رهبری خود خاتمه خواهد داد.»

لازم به ذکر است که این مقام آمریکایی از این طرح واشنگتن تحت عنوان «اگر می‌خواهید، بپذیرید و اگر نمی‌خواهید که هیچ» سخن گفته است.

مقامات دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا می‌گویند هنوز مشخص نیست که آیا  کشف اجساد اسرای صهیونیست در رفح، احتمال توافق میان رژیم صهیونیستی و حماس را افزایش یا کاهش خواهد داد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای ارتش با همکاری آژانس امنیت عمومی (شین بت) اجساد ۶ اسیر صهیونیست را از داخل یک تونل زیرزمینی در منطقه رفح پیدا کرده و به تل‌آویو بازگرداندند. کشته شدن این ۶ اسیر منجر به انتقادات زیادی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده است و برخی رهبران مخالف این رژیم، نتانیاهو را مسئول کشته شدن آنها می‌دانند.

این مقام آمریکایی مذکور با بیان اینکه این مذاکرات و فعالیت واشنگتن-قاهره-دوحه بر این پیشنهاد نهایی پیش از کشف اجساد اسرای صهیونیستی انجام شده، در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست افزود: «آیا فکر می‌کنید که این مسئله، توافق را از مسیر خارج می‌کند؟ خیر. در هر صورت باید فوریتی به این مرحله‌ای که ما از پیش در آن هستیم، اضافه شود.»

از  ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.