مازندران- رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از افزایش قاچاق چوب بدنبال اجرای طرح تنفس جنگل ها خبر داد.

قاچاق چوب در کشور افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مسعود منصور بعدازظهر چهارشنبه با اشاره به اینکه باید با زراعت چوب، نیاز به این محصول را برطرف تا از قاچاق جلوگیری شود، اظهار کرد: امسال ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی و غیرملی زیر کشت چوب می رود.

وی اضافه کرد: در گام دوم بنا داریم از درختان کاشته شده در سنوات قبل که حدود یک میلیون مترمکعب پیش بینی شده است، بهره برداری کنیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اقدامات حفاظتی در راستای جلوگیری از قاچاق، گفت: حفاظت باید برپایه حفاظت فنی باشد و عرصه ها دارای طرح و مجری باشند تا از قاچاق جلوگیری شود.

منصور در رابطه با حفاظت از جنگل ها و مراتع با اشاره به اینکه در فرآیند حفاظت، مسئولیت نیروهای حفاظتی با شرکت های طرف قرارداد است و در این رستا ما نیز تلاش می کنیم به تعهدات مان در قبال شرکت های بهره بردار پایبند باشیم.

تشکیل دو هزار پرونده چوب

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در حاشیه این سفر به مازندران گفت: در سه ماهه گذشته دو هزار پرونده قاچاق چوب در کشور تشکیل شد و 40  نفر نیز در رابطه با آتش سوزی های اخیر دستگیر شدند.

سرهنگ علی عباس نژاد  با اشاره به اینکه درصدی از این آتش سوزی ها عمدی است، اظهار کرد: امسال  ۸ میلیارد تومان تجهیزات اطفای حریق در اختیار یگان های حفاظت قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.