به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلائی در نشست با ساکنان شهرک شهید رجایی و شهید باهنر که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، در مسجد جامع حضرت ابوالفضل (ع) برگزارشد، در پاسخ به درخواستهای اهالی برای ساماندهی این دو شهرک اظهار کرد: در مجموع معتقدم کارها زمانی پیش خواهد رفت که مردم در آن مشارکت داشته باشند.
وی افزود: همچنین برای ساماندهی اوضاع این دو شهرک، در کنار جلب مشارکت مردم نیازمند تمرکز و اولویت بندی مشکلات هستیم.
شهردار مشهد در پاسخ به درخواست جمعی از ساکنان شهرک پورسینا برای بازگشایی و تعریض معبر این محله بیان کرد: برای پیشبرد این پروژه و بازگشایی پورسینا نیازمند حل دو مسئله؛ بودجه و همراهی مردم هستیم که خوشبختانه در بحث تامین بودجه مشکلی وجود ندارد.
کلائی خاطرنشان کرد: اما مسئله ای که با آن روبرو هستیم، این است که خود مردم نیز باید در این مسیر به شهرداری مشهد کمک کنند، زیرا برای اجرای پروژه، ۳۲ پلاک باید تملک شود که در این میان تنها پنج پلاک اقدام به امضا صلح نامه کردهاند و ۹ پلاک نیز در مسیر انجام کارشناسی هستند اما ۱۸ پلاک دیگر هنوز حاضر به توافق با شهرداری برای واگذاری پلاکها و اجرای پروژه بازگشایی پورسینا نیستند.
وی درباره درخواست یکی دیگر از ساکنان شهرک برای بازگشایی محور بصیرت اضافه کرد: اجرای این پروژه نیازمند تملک بخشی از اراضی امیر آباد است، که در این راستا مذاکرات زیادی را با آستان قدس رضوی انجام دادهایم و به صورت جدی پیگیر اجرای این پروژه هستیم.
شهردار مشهد با بیان این که معتقدیم شهرک های شهید رجایی و شهید باهنر چشم حاشیه شهر هستند، تصریح کرد: لذا برای ساماندهی حاشیه شهر باید روی این دو شهرک تمرکز کنیم که این موضوع نیاز به اتحاد، همدلی و مشارکت ساکنان این شهرک ها دارد.
کلائی در پاسخ به درخواست جمعی دیگر از ساکنان شهرک های شهید رجایی و باهنر برای رفع مشکل پسابهای رها شده در معابر، با اجرای شبکه جمعآوری فاضلاب نیز تاکید کرد: برای اجرای شبکه جمعآوری فاضلاب اولویتبندیهایی در نظر گرفته شده اما به شخصه معتقدم که باید اجرای شبکه جمعآوری فاضلاب در این دو شهرک در اولویت قرار گیرد.
وی درباره ترافیک سنگین بولوار حر افزود: ما به دنبال کاهش ترافیک عبوری بولوار حر هستیم که در این راستا پروژه تعریض و بهسازی جاده مشهد-رضویه را اجرا کردیم و در کنار آن به دنبال اجرای بازوی چهارم تقاطع غیر همسطح مصلی هستیم.
شهردار مشهد، همچنین در پاسخ به درخواست جمعی دیگر از ساکنان شهرکهای شهید رجایی و باهنر در زمینه تسهیل در ارائه مجوز ساخت و ساز و جلوگیری از تخلفات ساختمانی اظهارکرد: یکی از مشکلات ما نداشتن طرح تفصیلی جدید است که برای رفع این مشکل و سرعت بخشیدن به روند ساماندهی به ساخت و ساز و اراضی در این دو شهرک طرح تفصیلی مرتبط با آنها را به صورت موضعی برای تصویب به شورای شهر ارائه خواهیم کرد.
کلائی درخصوص تعریض خیابان کشاورز بیان کرد: شهرداری مشهد برای انجام این کار پای کار است اما همانطور که پیش از این ذکر کردم برای انجام آن نیازمند مشارکت ساکنان محل هستیم.
وی به ساماندهی اراضی بزرگ مقیاس محدوده شهرک های شهید رجایی و باهنر نیز اشاره و تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که یک بوستان ۷۰ هکتاری در این اراضی ایجاد کنیم هرچند که بسیاری می گویند این کار را انجام ندهیم زیرا معضلات اجتماعی به دنبال خواهد داشت اما اعتقاد دارم اگر مردم پای کار بیایند و خودشان مراقبت کنند میتوانیم این کار را انجام دهیم.
شهردار مشهد با بیان اینکه اگر قولی دادم و عمل نکردم باید گلایه کنید، خاطرنشان کرد: اگر قولی بدهم آن را عملی خواهم کرد و وعدهای نمیدهم که نتوانم آن را اجرا کنم و ظرف سه سال گذشته نیز مشاهده کردهاید پروژههایی را که وعده داده بودیم بدون تاخیر و با زمانبندی مشخص و نصب تابلو روزشمار اجرایی کردهایم.
کلائی در پاسخ به درخواست جمعی از ساکنان شهرک های شهید رجایی و باهنر برای احداث بیمارستان در این منطقه تاکید کرد: در بحث احداث بیمارستان برآورد ما این است که ساخت بیمارستان در زمین امیرآباد، به جایی نمی رسد لذا اگر به دنبال احداث بیمارستانی جامع و بیش از ۵۰۰ تخت خوابی هستیم، باید روی اراضی حاشیه کرامت کارکنیم. شهرداری در این منطقه ۳.۵ هکتار زمین دارد و برای احداث بیمارستان پای کار است.
وی در زمینه ساماندهی و رسیدگی به محله انصار نیز گفت: این محل پیش از این خارج از محدوده شهری بود و به تازگی وارد محدوده شهری شده است و تا پایان سال اقداماتی در این محله انجام خواهد شد.
شهردار مشهد در زمینه اجرای بازوی چهارم و خارج شدن معابر فرعی شهرک شهید رجایی از بن بست نیز اظهارکرد: برخی میگویند که این بازو با توجه به مشکلاتی که سر راه قرار دارد اجرایی نمی شود، اما به جد پیگیر اجرای آن هستیم.
کلائی ادامه داد: برای اجرای بازوی چهارم یک معضل جدی وجود دارد و آن قرار گرفتن ریل راه آهن در مسیر است که برای عبور از آن یا باید با احداث پل روگذر و یا به صورت زیر گذراین کار را انجام دهیم.
وی ادامه داد: با توجه به وجود دکل های برق احداث پل روگذر امکان ندارد لذا باید از زیرگذر استفاده کنیم که این موضوع نیز نیازمند انحراف موقتی ریل راهآهن برای چند ماه جهت احداث پل زیرگذر است که پیگیر این موضوع هستیم.
منبع: تسنیم
انتهای خبر/
نظر شما