فرمانده یگان حفاظت آستان قدس رضوی با ارائه توضیحاتی درباره وضعیت اراضی موقوفه در روستای مردار کشان منطقه توس، اقدامات انجام شده را مطابق قانون و در راستای صیانت حقوق موقوفات و بیت المال و پیشگیری از ساخت بی رویه باغ ویلا و تغییر کاربری اعلام کرد.

جلوگیری از موقوفه خواری و تبدیل اراضی کشاورزی به باغ ویلا در بلوار شاهنامه

به گزارش قدس آنلاین، سید جمال معتمدالشریعتی  اظهار کرد: ۳۸ هکتار از اراضی منطقه مردار کشان در بلوار شاهنامه، از جمله اراضی موقوفه آستان قدس رضوی است که دارای سند قطعی است و تا کنون مالکیت آن به کسی واگذار نشده است.

وی افزود: کاربری این اراضی کشاورزی است اما متاسفانه اخیرا برخی افراد در صدد خط کشی و قطعه بندی این زمین های موقوفه، با هدف احداث باغ ویلا در این منطقه بودند که یگان حفاظت آستان قدس رضوی اقدامات قانونی لازم برای برخورد با این تخلفات را انجام داد.

فرمانده یگان حفاظت آستان قدس رضوی تصریح کرد: با پیگیری قانونی و حقوقی موضوع در شورای حفظ حقوق بیت المال استان، حکم قضایی برای جلوگیری از تضییع حقوق موقوفه دریافت شد و پیرو آن اقدامات لازم برای بلوک چینی در اطراف این اراضی صورت گرفت.

معتمدالشریعتی ادامه داد: جلسه ای با حضور تعدادی از متصرفین منطقه برگزار شد و به ایشان اعلام گردید نسبت به تعیین تکلیف اراضی متصرفی اقدام نمایند، لکن اقدامی از سوی ایشان بعمل نیامد و چندین نوبت نیز با گشت اراضی درگیری بعمل آمد، قبل از انجام این کار اطلاع رسانی لازم در منطقه انجام شد و اگرچه در روز اجرای حکم نیز عده ای مجدد تلاش داشتند در روند اجرای کار اخلال ایجاد کنند، اما ماموران  بدون هرگونه تنش با این افراد، به وظیفه قانونی خود عمل کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.