انتخابات

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۵۸ درصد از جمعیت هدف زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی در گروه بالای ۱۸ سال، دُز اول و دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند.

دریافت دُز دوم واکسن کرونا در خراسان رضوی به ۵۵ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیدجواد حسینی  افزود: همچنین در این گروه سنی تاکنون حدود ۸۳ درصد افراد دُز اول واکسن کرونا را دریافت نموده‌اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در گروه سنی بالای ۱۲ سال تاکنون حدود ۸۲ درصد دز اول و حدود ۵۴ درصد دز دوم این واکسن را تزریق کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بدین ترتیب تا کنون سه میلیون و ۲۸۸ هزار نفر در استان خراسان رضوی دز اول و بیش از ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار نفر آنان دز دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به این‌که احتمالا موج ششم کرونا را پیش رو خواهیم داشت و با عنایت به اینکه تمامی انواع واکسن‌های کرونا را در اختیار داریم، از شهروندان انتظار می رود حتما برای دریافت واکسن اقدام کنند و واکسیناسیون عمومی را در جلوگیری از شیوع کرونا جدی بگیرند چرا که عموم کسانی که به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند افردی هستند که واکسن نزده‌اند و اکثر جانباختگان این بیماری نیز واکسن نزدگان هستند.

دکتر حسینی ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع کرونا و قطع چرخه انتقال آن جدی گرفتن بحث واکسیناسیون و انجام واکسیناسیون به صورت گسترده و جمعی شرط اصلی است و در کنار آن نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی با حداقل ۱.۵ تا متر فاصله و پرهیز از حضور در تجمعات و اجتماعات گروهی و مکان‌های شلوغ مورد انتظار است.

وی در خصوص واکسن هراسی و واکسن گریزی نیز اظهار داشت: مردم به اخبار غیرعلمی و شایعاتی که در فضاهای مجازی منتشر می شود و هیچ استناد علمی برای آن وجود ندارد، توجه نکنند و در اولین فرصت برای واکسیناسیون اقدام کنند و برای کسب آگاهی و رفع شبهاتشان در خصوص واکسن کرونا و عوارض آن به مراکز بهداشت و درمان و مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.