۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 776203

صبح امروز در نشست خبری، برنامه‌های هفته کتاب در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تشریح شد.

برنامه‌های ویژه هفته کتاب تشریح شد

به گزارش قدس آنلاین، علی رمضانی مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در نشست خبری برنامه‌های هفته کتاب، گفت: ما رسانه را یار دوم خود و بال پرواز کتاب می‌دانیم. در ستاد هفته کتاب از قبل برنامه‌های نهادهای مردمی و انجمن‌های صنفی طراحی شده است. «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» شعار هفته کتاب امسال است.

وی ادامه داد: به رسم هر سال روزهای هفته کتاب نامگذاری شدند و هرکدام از روزهای هفته کتاب، نمایانگر یک قشر، معنی و مضمون هستند. شروع هفته کتاب با نام کتاب و کتابدار نامگذاری شد. روزهای دیگر با نام‌های کتاب خوب، یار همیشه همراه، کتاب زبان فارسی، شعر و ادبیات داستانی، کتاب و رسانه، هم افزایی و تعاملات کتاب، خانواده و سبک ایرانی اسلامی، ناشران کتابفروشی‌ها و ارکان صنعت نشر، کتاب مادران شهدا و زنان در دفاع مقدس، کتاب کودک و نوجوان آینده و نسل مجازی نامگذاری شدند.

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اظهار کرد: از جمله شاخص‌ترین برنامه‌های هفته کتاب که بیش از ۱۵ سازمان و نهاد در برگزاری برنامه های آن مشارکت دارند، می‌توان به تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) اشاره کرد. تجلیل از برگزیدگان حوزه کتابخوانی، کتابداران و کتابخانه‌های برتر و سایر ارکان حوزه کتاب در تالار وحدت از دیگر برنامه هاست. وزارت آموزش و پرورش هم جشنواره دانایی و توانایی و دومین جشنواره کتاب سال معلم را اجرا می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.