۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 788856

یک پژوهشگر سیاسی در صفحه شخصی خود درخصوص طرح صیانت از فضای مجازی نوشت: فضای مجازی، شاهراه بزرگ ارتباطاتی است و هیچ شاهراه پر ترددی را نمی توان سراغ گرفت که بی ضابطه و بدون تامین سلامت و امنیت آن تعبیه شده باشد.

رویکرد مدنی به صیانت از فضای مجازی

به گزارش قدس آنلاین، محمد ایمانی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر سیاسی در صفحه شخصی خود نوشت: مسئولیت پذیری، شاخصه بلوغ است. انسان مسئول به قانونمندی باور دارد: توازن میان حقوق و حدود.

وی ادامه می‌دهد: فضای مجازی، فضای زیست عمومی است و فرصت بی نظیر است، اگر قانونمند باشد؛ وگرنه تبدیل به تهدید می شود. این واقعیت را حتی لیبرال ترین کشورها پذیرفته اند؛ اما اینجا در کشور ما کسانی با اغراض متفاوت، انکار می کنند.

ایمانی خاطرنشان می‌کند: فضای مجازی، شاهراه بزرگ ارتباطاتی است و هیچ شاهراه پر ترددی را نمی توان سراغ گرفت که بی ضابطه و بدون تامین سلامت و امنیت آن تعبیه شده باشد. هر شاهراهی که برای تسهیل تردد ساخته می شود، ضمنا دارای محدودیت های عقلانی برای تامین سلامت استفاده کنندگان است.

این روزنامه نگار می‌افزاید:می توان مفاد "طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی" را مستندا نقد و بررسی کرد و خواستار تغییراتی در آن شد؛ اما این که به بهانه یک طرح، علیه اصل ضرورت "قانونمند سازی فضای مجازی" هوچیگری و شانتاژ کرد، هیچ نسبتی با بلوغ شخصیتی ندارد و دعوت به زندگی جنگلی و بدوی و ماقبل مدنیت با همه آسیب ها و خسارت های آن است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.