تحولات منطقه

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب آبفای کشور گفت:در صورتی که تضییع حقوق دیگران با مصرف خارج از الگو ادامه یابد، بر اساس جداولی که طراحی شده از چند ساعت و چند روز در ماه بطور قطع انشعاب‌ها قطع خواهند شد.

تدام پرمصرفی، قطع انشعاب چند ساعت تا چند روزه را به دنبال دارد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت نیرو، «علیرضا طباطبایی» در باره قطع آب مشترکان بدمصرف و چگونگی شناسایی آنها افزود: با توجه به الگوی تعریف شده مصرف برای همه شهرهای کشور (به تناسب به ویژگی‌های جغرافیایی) و محاسبه دقیق این الگو بر مبنای یک مصرف متعادل، اگر مصرف مشترکی بیش از آن باشد در دسته مشترکان بدمصرف محسوب است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع آبی کشور اجرای این برنامه ضروری است. هرچند که برنامه ما در گام نخست توجیه و تذکر است و ایمان داریم مردم فهیم کشور از محدودیت منابع آبی آگاهند و بخش عمده‌ای از آن‌ها با توجیه و تذکر الگوی مصرف را رعایت خواهند کرد و نیازی به قطع انشعاب نخواهد بود.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اما در صورتی که تضییع حقوق دیگران با مصرف خارج از الگو ادامه یابد، بر اساس جداولی که طراحی شده از چند ساعت و چند روز در ماه قطعا انشعاب‌ها قطع خواهد شد.

وی درباره  اشتراک‌های چندواحدی در مجتمع‌های مسکونی و محاسبه کل تعداد افراد بهره‌مند از یک اشتراک افزود: برای تفکیک انشعاب‌ها ساز و کارهایی دیده شده که شهروندان متقاضی می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های آب و فاضلاب از چگونگی آن مطلع شوند. 

طباطبایی ادامه داد: درباره بحث مدیریت کمبودها سه فعالیت پیش رو داریم؛ مدیریت تامین یا همان فعالیت‌هایی که در حوزه شرکت‌های آب و فاضلاب برای تامین آب اجرا می‌شود؛ حوزه بعدی مدیریت توزیع است که نهایت تلاش برای کاهش هدررفت در این بخش از سوی همکاران ما انجام می‌شود و در حوزه سوم نیازمند همراهی مردم  در مدیریت مصرف هستیم.

به گفته وی، از جمله اقدام های گسترده‌ای که در این بخش می‌تواند از سوی مشترکان انجام شود، می‌توان به استفاده از کاهنده‌های مصرف و اصلاح رفتار مصرفانه اشاره کرد.

طباطبایی  از مردم خواست در صورت مشاهده هدررفت آب با سامانه ۲۴ ساعته ۱۲۲ شرکت‌های آب و فاضلاب در سطح کشور تماس بگیرند تا پیگیری و اصلاح انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.