به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی حداد عادل در آیین تکریم مهدی علیاکبرزاده و معارفه حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، که با حضور جمعی از هنرمندان این عرصه برگزار شد، با اشاره به گلایه از تکیه بیش از اندازه آموزش و پرورش بر محفوظات، اظهار کرد: البته برخی درسها نظیر تاریخ و جغرافیا و ادبیات چارهای جز محفوظات ندارند، اما وقتی ما در آموزش و پرورش بودیم آنقدر این حفظ کردن و نمره گرفتن غلبه کرده بود که از بنده که مسئول کتب درسی بودم به اصرار میخواستند برای ورزش هم کتاب بنویسیم و این بد است.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، با بیان اینکه این بد است که به جای فکر کردن و حرکت کردن، حفظ کردن غلبه داشته باشد، تصریح کرد: شیوههای امتحانی هم این شرایط را بد و بدتر کرده است. همین تست زدنها که همه را تحت تاثیر برای ورد به دانشگاه قرار داده است و همه دنبال مهارت تست زدن برای ورود به دانشگاه هستند، گرایش به محفوظات و حافظه را بیشتر کرده است. کانون باید دعوت کننده به تفکر و تعقل باشد.
وی خطاب به مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تاکید کرد: از خود بپرسید لازمه پرورش فکری چیست؟. باید برای رشد فکری کودک و نوجوان شما مجهز باشید و لوازم کار را فراهم کنید.
نظر شما