آخرین تحولات لبنان

«فرانسوآ بیرو» از چهره‌های سیاسی فعال فرانسه پیش‌بینی کرد که کشورش با جدی‌ترین بحران از زمان پس از جنگ جهانی دوم مواجه خواهد شد.

فرانسه با وخیم‌ترین بحران پس از جنگ جهانی مواجه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، بیرو که ریاست حزب جنبش دمکرات موسوم به «مودم» (MoDem) را در اختیار دارد در مصاحبه‌ای با روزنامه «لو پوئن» گفت که فرانسه به سمت وخیم‌ترین بحران از زمان جنگ جهانی دوم می‌رود و غلبه بر آن بدون «تلاش ملی عظیم» ممکن نیست.

این اظهارات در حالی مطرح شد که دیروز رئیس جمهوری فرانسه در مورد آنچه پایان دوران «فراوانی» و «بی مبالاتی» خواند، هشدار داد و بحران‌های پیش روی کشورش از کم آبی و خشکسالی و پیامدهای اقتصادی جنگ اوکراین اشاره کرد.

امانوئل مکرون همچنین مردم را به اتحاد و فداکاری برای عبور از این دوران فراخوانده بود.

بیرو که حزبش در اتحاد با حزب رئیس جمهوری از اکثریتی غیرقاطع در مجلس برخوردار است با اشاره به برخی مخالفت‌های نمایندگان احزاب مخالف با برخی طرح‌ها و برنامه‌های دولت، گفت: با توجه به برخی بحث و توهین هایی که فضای مجلس را آلوده کرده گاه فکر می‌کنم طبقه سیاسی هم نمی‌دانند چه چیزی پیش روست.

وی در عرصه بین المللی نیز به برخی بحران ها چون جنگ اوکراین، تهدیدهای بحران غذایی به ویژه در آفریقا، تنش های نژادی در آمریکا و انتخابات ایتالیا با تهدید قدرت گرفتن احزاب راست افراطی اشاره کرد.

فرانسه در تابستان امسال خشکسالی بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است که پیامدهایی چون بی آبی در حدود یکصد بخش و شهر، آتش سوزی گسترده در جنگل‌های جنوبی و کاهش تولید برق هسته‌ای را در پی داشته است. این در حالی است که این کشور همانند بیشتر کشورهای اروپایی با پیامدهای اقتصادی جنگ اوکراین چون بحران انرژی، افزایش بهای سوخت و مواد غذایی و تورم بی‌سابقه دست به گریبان است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.