رئیس سازمان صدا و سیما از برنامه ریزی رسانه ملی برای معرفی و تبلیغ مرز خسروی به عنوان کوتاهترین مسیر به عتبات عالیات برای پیاده روی اربعین خبر داد.

رسانه ملی معرفی مرز خسروی را در برنامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، پیمان جبلی، عصر امروز(سوم شهریور) در مراسم اختتامیه نوزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که با حضور ۳۰۰ میهمان داخلی و خارجی در کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به نقش مهم پیرغلامان و ذاکران اهل بیت(ع)در زنده ماندن قیام امام حسین(ع)، گفت: پیرغلامان و خادمان حسینی مکتب حسینی را سینه به سینه به نسل های بعدی منتقل کرده و نقش مهمی در ماندگاری قیام عاشورا دارند.

جبلی زبان هنر را بهترین وسیله برای حفظ قیام عاشورا عنوان کرد و افزود: باید در رسانه ملی با زبان هنر برای معرفی قیام امام حسین(ع) تلاش کنیم.

رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: با هنرمندی باید مکتب سید الشهدا(ع) را حفظ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری بیستمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی در استان گیلان در سال آینده، ابراز امیدواری کرد: هر سال شاهد باشکوه تر برگزار شدن این اجلاس باشیم.

جبلی در ادامه از مرز خسروی به عنوان مهمترین گذرگاه زوار عتبات عالیات از قرن های گذشته یاد کرد و افزود: این مرز خاطرات زیادی از تردد زوار عتبات عالیات در قرن های گذشته دارد و نزدیک‌ترین گذرگاه به کربلای معلی است.

وی با اشاره به باز گشایی مرز خسروی در آستانه اربعین حسینی، گفت: رسانه ملی معرفی و تبلیغ این گذرگاه برای تردد زوار پیاده روی اربعین را در برنامه دارد.

نوزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور ۳۰۰ میهمان داخلی و خارجی از اول شهریور در کرمانشاه آغاز بکار کرد و تا امروز ادامه داشت.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.