رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی بیش از ۱۰۰ برنامه محوری در اطراف حرم، سطح شهر، استان و حوزه بین‌الملل برای دهه آخر صفر تدارک دیده است.

تدارک ۱۰۰ برنامه فرهنگی توسط آستان قدس رضوی در دهه پایانی صفر

به گزارش قدس آنلاین، عبدالحمید طالبی در خصوص آمادگی آستان قدس رضوی و اصناف برای خدمت‌رسانی شایسته از زائران اظهار کرد: آستان مقدس رضوی و تمامی دستگاه‌های مرتبط با زائر در این ایام تمامی فعالیت‌ها و خدمات خود را آغاز کرده‌اند و ضمن ارائه برنامه‌های منسجم آسیب‌ها و کمبودهای برنامه‌های سال گذشته اعم از اسکان و قیمت کالاها را شناسایی و مرتفع کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ برنامه محوری در اطراف حرم، سطح شهر، استان و حوزه بین‌الملل تدارک دیده شده است. از اهم برنامه‌های آستان قدس رضوی می‌توان به بهبود ارائه خدمات به زائران، حمایت از تشکل‌های مردمی، توجه ویژه به مجاورین و اثربخشی زیارت از دور و نزدیک اشاره کرد.

طالبی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی به میزبانی، فعالیت‌های محتوایی و توجه به زائران می‌توان اشاره کرد. همچنین فعالیت‌هایی چون برگزرای دوره دانش‌افزایی ادب حضور، راه‌اندازی ۱۳ ایستگاه فرهنگی با نگاه به کودکان و نوجوانان، ۱۱۰ ایستگاه فرهنگی و خدماتی در حرم مطهر، برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی، ارائه خدمات ویژه به زائران اهل سنت، احداث بیمارستان صحرایی در حرم مطهر و غیره از دیگر برنامه‌های شاخص در این ایام است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره ادب حضور به نحوه برخورد پیشه‌وران با مهمانان امام رضا(ع) که تعیین‌کننده تهدید و یا فرصت باشکوه رضوی است، اشاره شد. در این دوره همچنین لزوم توجه به ارائه خدمات به زائران نظیر احترام به آن‌ها، صداقت و درستکاری در ارائه خدمات، انصاف و مهربانی با زائران مورد توجه قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.