مرداد ماه سال ۶۶ بود که قدرت و هیبت پوشالی آمریکا، در قالب کاروان نفتکشی که قصد تجاوز به حریم آبی ایران را داشت، توسط یک جوان ۲۴ ساله به آتش کشیده شد.

نادر مهدوی، جوانی که قلب آمریکا را به آتش کشید

به گزارش قدس آنلاین، اواخر جنگ هشت ساله ایران و عراق، آمریکا باز هم رسما به میدان آمده و ناوگانش را به خلیج فارس روانه کرده بود. از سوی دیگر یک عملیات پیچیده تبلیغاتی را نیز آغاز کرده بود تا پیروزی از پیش تعیین شده‌اش را به مردم القا کند و به آتش کشیدن پایگاه‌های نفتی ایران را جشن بگیرد.

دشمن بیخ گوشمان قلدری می‌کرد و راهی باقی نگذاشته بود. امام (ره) حکم را صادر کرد: «اگر من بودم، میزدم!». همین یک جمله کافی بود تا نادر مهدوی و همرزمانش برای سرنگونی ارتش دریایی شیطان بزرگ عزمشان را جزم کنند.

جوانان دست به کار شدند تا از خلیح فارس در برابر دشمن خارجی دفاع کنند، آن هم وقتی شیطان خود به میان آمده و لشکری از خبرنگاران بین‌المللی را نیز همراه کرده بود. شجاعت این جوان بوشهری و هم‌رزمانش در مین گذاری مسیر نفتکش کویتی اَلرَّخاء با نام مبدّل «بریجتون»، حفره‌ای با عمق ۴۳ متر نه فقط در بدنه نفتکش، که در جان آمریکایی‌ها نشاند. سوگلی ارتش آمریکا به آتش کشیده شد و پیش چشم دنیا سوخت!

فضاحتی که به بار آمده بود برای آمریکا غیرقابل تحمل بود. دود آتش این انفجار بدجور چشم شیطان بزرگ را می‌سوزاند. یک جوان ۲۴ ساله بوشهری هیبت و قدرت آمریکا و هم پیمانانش را درست پیش چشم خبرنگاران نابود کرد. خشم سرریز شده آمریکا از این واقعه، ۶ ماه بعد از آن، به عملیاتی منجر شد که در آن نادر مهدوی به همراه چندی از همرزمانش اسیر شد و مسیح‌وار به شهادت رسید.

حماسه‌ای که این جوان روستایی خلق کرد آنچنان تاثیرگذار بود که به قول مقام معظم رهبری، "اگر این جوان متعلق به کمونیست‌ها بود، از او یک چگوارا می‌ساختند". اما افسوس که نام این قهرمان ملی و ارزشمند همچنان برای بسیاری افراد ناشناخته مانده و جایش در کتاب‌های درسی کودکان و نوجوانان خالی است. مسئله‌ای که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به آن گله داشتند. باید بیش از این‌ها، از قهرمانی که نماد خودباوری و تجربه‌ای درخشان از اعتماد به جوانان است سخنن گفته شود.

حال که دشمن دست به ماشه شده و در یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای قصد نابودی این کشور را دارد، گرامیداشت یاد و خاطره این جوانان و قهرمانان، بیش از پیش اهمیت دارد. مرور رشادت‌های جوانانی چون سردار شهید نادر مهدوی، شجاعت، خداباوری و میهن پرستی را دوباره در دل‌ها زنده می‌کند. جنگ بین حق و باطل و تمامیت خواهی دشمنان هیچگاه تمامی ندارد، اما این میان جانفشانی‌های جوانانی همچون نادر مهدوی است که می‌تواند نقشه‌های دشمن را نقش برآب کند.

گفتنی است که می‌توانید زندگینامه شهید نادر مهدوی را در کتاب "بار دیگر نادر" به قلم سید قاسم یاحسینی بخوانید. در این کتاب نویسنده برای نخستین بار از خاطرات شفاهی به صورت گسترده و همه جانبه استفاده و زندگی شهید نادر مهدوی را از ابتدای تولد تا هنگام شهادت و پس از شهادت بررسی کرده است.

انتهای پیام/

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.