پیشنهاد سردبیر

 پخش فوتبال در سینماهای سراسر جهان امری مرسوم است. در ایران هم پخش فوتبال در سینما در دوره های پیشین جام حهانی نشان داده که این امر چقدر در سوددهی گیشه موثر است.

فوتبال های جام جهانی در سینماهای مشهد پخش می شود؟ / معضل سینمای ما کمبود فیلم جدید است

به گزارش قدس آنلاین، ۲ ماه مانده بود به شروع جام جهانی که رئیس انجمن سینماداران از نمایش مسابقات تیم ملی فوتبال کشورمان در سینماها خبر داد. خبری که ماه هاست شور و حال فوتبالی ها را بیشتر کرده و بی صبرانه منتظر دیدن مسابقات در پرده نقره ای هستند. اکنون با توجه به اینکه کمتر از یک هفته به شروع جام جهانی ۲۰۲۲ باقی مانده هنوز خبری از قطعی شدن پخش فوتبال ها در سینماهای کشور و قیمت بلیت به گوش نمی رسد! ناآرامی های اخیر و سکوت مسئولین در زمینه پخش فوتبال در سینما باعث دامن زدن به برخی شایعات شده است. سینماداران و مردم در بلاتکلیفی به سر می برند، شاید در این میان علاقه سینماداران به پخش فوتبال در سالن ها از همه بیشتر باشد، چیزی که در کل دنیا برای رونق گیشه و پول سازی سینما رایج است. آنهل معمولا بخشی از ظرفیت سینماهایشان را به پخش مواردی غیر از فیلم مانند تئاترآنلاین، فوتبال و ... اختصاص می دهند تا درآمدزایی بیشتری برای این صنعت سنگین شود. در ایران هم پخش فوتبال در سینما در دوره های پیشین جام حهانی نشان داده که این امر چقدر در سوددهی گیشه موثر است. پس نیاز جدی و مبرمی در این حوزه احساس می شود تا با توجه به خواسته مردم و سینماداران تدابیر امنیتی و اجتماعی لازم توسط مسئولین مربوطه چیده شود و مردم شاهد موفقیت و افتخار افرینی تیم ملی کشورمان روی پرده عریض سینما باشند، قطعا دیدن گروهی موفقیت افتخارآفرینان کشورمان شور و اشتیاق مضاعفی به جامعه تزریق و این یک بازی برد_برد برای دولت و مردم است.

پخش فوتبال در سینماهای مشهد

سوسن محمدزاده، رئیس گروه امور سینمایی خراسان رضوی درباره پخش فوتبال های جام جهانی در سینماهای مشهد گفت: طبق اعلام چندماه قبل سازمان سینمایی، سینماهای متقاضی سراسر کشور برای پخش فوتبال های جام جهانی درخواست ارسال کردند، اما هنوز به ما ابلاغ نهایی نشده است. فعلا در جلسات شورای صنفی اکران در تهران درباره چگونگی اجرایی اکران فوتبال در سینما بحث و بررسی می شود. در حال حاضر مشخص نیست اکران شود یا نه! وی افزود: در حال حاضر صرفا اعلام شده در صورت صدور مجوز باید از شبکه های صداوسیما فوتبال ها را پخش کنیم و اجازه پخش از شبکه های ماهواره ای را نداریم. محمدزاده درباره شایعات عدم پخش فوتبال ها در مشهد عنوان کرد: زمانی که از تهران هیچ اعلامی نشده، ما هم هیچ پیش پینی نداریم. تنها به تهران اعلام آمادگی کردیم و منتظر ابلاغیه اکران یا عدم اکران هستیم.

تاثیر پخش فوتبال در گیشه های سینما

خسروی، مدیر سینما اطلس مشهد درباره پخش فوتبال های جام جهانی در این سینما گفت: تا الان خبری مبنی بر عدم اکران فوتبال های جام جهانی به ما نرسیده است، اما احتمال لغو وجود دارد. امیدوارم این اتفاق بیوفتد، از پخش فوتبال در سینما در دوره های پیشین جام جهانی تجربه خوبی داریم. مدیر سینما اطلس ادامه داد: قرار بر پخش فوتبال های ایران است، شاید شرایطی برای پخش مسابقات سایر کشورها هم فراهم شود. وی قیمت بلیت های نجومی سینماها برای پخش فوتبال را شایعه دانست و بیان کرد: در صورت اکران دو نوع بلیت فروشی از طریق گیشه و اینترنتی داریم، در حال حاضر هنوز قیمت بلیت ها مشخص نیست و از تهران باید اعلام شود. این سینماگر جوان با بیان اینکه پخش فوتبال به فیلم ها ضربه نمی زند گفت: به عنوان یک سنیماگر به شدت موافق پخش فوتبال در سینما هستم، فوتبال به فیلم ها ضربه نمی زند و بلکه کمک هم می کند. در حال حاضر تمام سینماها در حال ورشکستگی هستند. اگر مجوز پخش همه فوتبال ها را در سینما داشته باشیم به شدت در گیشه موثر است. اینطور نیست که بگوییم مردم به خاطر فوتبال از فیلم دیدن می گذرند. حتی شرکت های پخش فیلم هم با پخش فوتبال های جام جهانی در سینما موافقند، با توجه به وضعیت فعلی ، پخش فوتبال به حال و هوای سینما و رونق آن کمک می کند. خسروی با بیان ضرر ۵۰ درصدی سینما در چندماه اخیر ادامه داد: متاسفانه به سختی سینما را نگه داشتیم. فیلم ها سینما را زنده نگه می دارند، فیلم می تواند ایرانی و یا خارجی باشد، بعضی افراد فقط فیلم خارجی می بینند، دوست دارند در پرده سینما فیلم ببینیند و این حق آن هاست. اگر در همه سینماها بتوانیم پخش فیلم خارجی داشته باشیم به شدت در فروش و رونق سینما موثر است. معضل کنونی ما فیلم است. فیلم ها یا مشکل پروانه ساخت دارند، یا پروانه دارند و تهیه کننده ها راضی به اکران نمی شوند! کمبود فیلم جدید مخاطب را از سینما دور کرده است.

خبرنگار: لیلا نوعی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.