کی‌روش در واکنش به این صحبت‌ها گفت: شما که خبرنگار یک کمپانی خبری خصوصی هستید، چه مبلغی برای این سوال دریافت می‌کنید؟! لطفا حرف یا اقدامی را که من نکرده‌ام، به من منتسب نکنید. پس از این صحبت‌ها و با اتمام نشست خبری، کی‌روش خطاب به این خبرنگار گفت: به حرف‌های من فکر کنید!

شروع طوفانی کی‌روش مقابل انگلیس/ اشتباه بزرگ انگلیس قبل از بازی با ایران

به گزارش قدس آنلاین، در روزهای اخیر که جهانیان همگی منتظر آغاز جام جهانی هستند و حتی کشورهایی که از صعود به جام جهانی باز ماندند بی صبرانه منتظر اولین بازی در این ترنمنت جهانی هستند؛ اما داستان در ایران کمی متفاوت است و تیم ملی فوتبال کشورمان که جز اولین تیم های صعود کننده به جام جهانی قطر بود و مقتدرانه به این جام راه پیدا کرد عده ای در داخل و خارج از کشور قصد بر هم زدن آرامش این تیم را دارند.

عده ای نیز که پمپاژ غم و اندوه به جامعه را در دستور کار خود قرار دادند با شبکه سازی در فضای مجازی با تمسخر بازیکنان تیم ملی را پیش از آغاز یازی ها در دستور کار قرار دادند و به صورت علنی باخت تیم ملی را در این جام خواستار اند تا بتوانند همچنان غم و ناراحتی را به جامعه پمپاژ کنند.

کی روش بازی با انگلیس را طوفانی شروع کرد

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی کشورمان که معمولا با ایجاد حواشی مختلف قبل از بازی ها برای ایجاد انگیزه به بازیکنان کمک می کرد این بار در جام جهانی با حواشی کنترل نشده ای رو به رو است که باید بتواند تیم یک دست خود را ازگزند این حواشی نجات دهد.

در اولین گام حاشیه سازی خبرنگار انگلیسی اسکای اسپورت بود که با واکنش سریع و مناسب کارلوس کی‌روش مواجه شد، و توانست از کسی که قصد بر هم زدن آرامش رقیب تیم کشورش انگلیس را داشت فرصت بسازد و تیم ملی را برای رویارویی هرچه بهتر با انگلیس که اولین بازی ما در جام جهانی است آماده کند.

شروع طوفانی کی‌روش مقابل انگلیس/ اشتباه بزرگ انگلیس قبل از بازی با ایران

کارلوس کی‌روش با جمله‌ای جالب، به رفتار و سوال سیاسی خبرنگار رسانه انگلیسی پاسخ داد. دیروز در نشست خبری سرمربی تیم ملی، سماجت و رفتار سیاسی خبرنگار انگلیسی اسکای‌ اسپورت در طرح سوالات سیاسی با واکنش هوشمندانه کارلوس کی‌روش همراه شد. این خبرنگار که با وجود طرح ادعایی درباره فشار به بازیکنان و کادر فنی تیم‌ملی برای سکوت در مقابل اتفاقات اخیر در ایران، با پاسخ کی‌روش روبه‌رو شده بود، با سماجت و در حالی که میکروفن در اختیار خبرنگار دیگری بود، به سوال‌های سیاسی خود ادامه داد و در سوالی توهین‌آمیز به کی‌روش گفت: سرمربیگری تیم کشوری که حقوق زنان در آن رعایت نمی‌شود، چه منفعتی برای شما دارد؟

کی‌روش در واکنش به این صحبت‌ها گفت: شما که خبرنگار یک کمپانی خبری خصوصی هستید، چه مبلغی برای این سوال دریافت می‌کنید؟! لطفا حرف یا اقدامی را که من نکرده‌ام، به من منتسب نکنید. پس از این صحبت‌ها و با اتمام نشست خبری، کی‌روش خطاب به این خبرنگار گفت: به حرف‌های من فکر کنید!

کی‌روش در انتهای نشست خبری با طعنه به خبرنگار انگلیسی گفت: از کشور خودتان چه خبر؟!

این شروع طوفانی کی روش در گفت‌وگوی خبری نشان داد این سرمربی با هیچ شخص و کشوری بر سر مسائل تیمش مماشات ندارد و کوبنده ترین پاسخ را سریع و صریح می دهد.

اشتباه بزرگ انگلیس قبل از بازی با ایران

به تازگی انگلیسی‌ها برای تیم ملی ایران کُری خوانده و مدعی شده اند با نتیجه ۴ برصفر تیم کشورمان را شکست خواهند داد. جمشید شاه محمدی در این رابطه می‌گوید: این صحبت‌ها و کُری خوانی‌ها تازگی ندارد و پیش از این هم سابقه داشته است. برخی تیم‌های به اصطلاح بزرگ تصور می‌کنند خیلی راحت می‌توانند تیم‌های مثلا کوچک تر یا کم افتخارتر را شکست دهند. برهمین اساس یک کار غیر حرفه ای انجام داده و برای حریفان خود کُری می‌خوانند. به نظرم انگلیسی‌ها مرتکب اشتباه بزرگی در آستانه جام جهانی شدند. شاید آنها به خودشان فکر کرده اند با یک تیم آسیایی همگروه شده و می‌توانند به راحتی ایران را شکست دهد؛ اما آنها باید مسابقات ایران در دو دوره گذشته را از نظر بگذرانند.

شاه محمدی ادامه می‌دهد: تیم ایران اگر کمی‌خوش شانس بود و مهربانی داور شامل حال یاران لیونل مسی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نمی‌شد شاید می‌توانست آرژانتین بزرگ را شکست داده و یک شگفتی خلق کند. یا همین جام جهانی گذشته در روسیه تیم ایران بازی‌های فوق العاده ای مقابل اسپانیا و پرتغال انجام داد که به نظرم هر دو از انگلیس قوی تر هستند. بهتر بود انگلیسی‌ها اول مطالعه بیشتری راجع به تیم ملی ایران می‌کردند و سپس چنین کُری سنگینی می‌خواندند.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان می‌گوید: خیلی دوست دارم بروبچه‌های ملی پوش ایرانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر درس خوبی به این انگلیسی‌ها بدهند. درسی که هرگز فراموش نکنند که نباید با غرور اضافی در مورد تیم ملی یک کشور حرف زد و بازیکنان ایرانی البته همیشه ثابت کرده اند مرد عمل و کارهای بزرگ هستند.

ممنوعیت ورود اینترنشنال به جام‌جهانی قطر

شبکه سعودی اینترنشنال اعلام کرد اجازه ورود به قطر را برای پوشش خبری جام‌جهانی فوتبال پیدا نکرد. چندی پیش وزارت اطلاعات، سعودی اینترنشنال را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد. سعودی اینترنشنال در جریان اغتشاشات اخیر، علاوه بر گفت‌وگوهای متعدد با نیروهای تروریست و تجزیه‌طلب، در تلویزیون و صفحات مجازی خود به آموزش رفتارهای خشونت‌آمیز نیز می‌پرداخت.

این باعث شد کاربران شبکه‌های اجتماعی، از سعودی اینترنشنال به عنوان یک شبکه تروریستی نام ببرند و به نظر می‌رسد همین مساله در رویکرد دولت قطر در نوع مواجهه با این شبکه تاثیرگذار بوده است. ابطال مجوز ورود یکی از عوامل سعودی اینترنشنال به قطر و عدم صدور مجوز برای دیگر عوامل این شبکه برای تهیه گزارش از مسابقات جام‌جهانی فوتبال که به میزبانی قطر کمتر از یک هفته دیگر آغاز خواهد شد عصبانیت این شبکه را بشدت برانگیخته است.

البته اقدامات شبکه اینترنشنال صدای BBC را هم در آورد و اخراج اینترنشنال از سازمان ملل نیز به شدت عوامل این شبکه را عصبانی کرده و کم کم اینترنشنال تبدیل به یک شبکه منزوی خواهد شد.

شروع طوفانی کی‌روش مقابل انگلیس/ اشتباه بزرگ انگلیس قبل از بازی با ایران

اشتباه یحیی، جبران باشگاه

همچنین بعد از استوری عجیب و توهین‌آمیز سرمربی باشگاه پرسپولیس به ملی‌پوشان که البته چند ساعت بعد آن را حذف کرد، باشگاه فرهنگی - ورزشی پرسپولیس در بیانیه‌ای قاطع به حمایت کامل از تیم‌ ملی پرداخت. به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است: «هر گونه اقدامی را که باعث تضعیف تیم‌ ملی شود، محکوم می‌کنیم». باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای به حمایت از تیم‌ ملی پرداخت و نوشت: «در روزهایی که تیم‌ ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان حضوری پرقدرت و پرامید دارد، بر همه کسانی که دل در گرو سربلندی نام « ایران» دارند، ضروری است جز در جهت تقویت روحیه تیم و بازیکنان سرافراز سرزمین‌مان سخنی بر زبان نیاورند.

باشگاه مردمی پرسپولیس با میلیون‌ها هوادار نیز، خود را در این مسیر همراه و همگام تیم‌ ملی فوتبال ایران می‌داند، چنانکه همگان می‌دانند بخش بزرگی از بازیکنان تیم‌ ملی ایران ریشه باشگاهی‌شان به این باشگاه محبوب ایرانی‌ها بازمی‌گردد». باشگاه پرسپولیس در ادامه این بیانیه نوشته است: «پس در مسیر تقویت روحیه و حمایت تمام‌قد از فرزندان سرافراز ایران اسلامی همه دوشادوش یکدیگر فارغ از هر رنگ و سلیقه، چشم به موفقیت تیم‌ ملی ایران دوخته‌ایم تا با بازی‌های درخشان خود دل میلیون‌ها ایرانی را شاد و مسرور نماید. بی‌تردید هرگونه اقدامی که باعث تضعیف تیم‌ ملی شود از سوی این باشگاه مردمی محکوم و تقبیح می‌گردد و دعوت ما تا پای جان برای ایران می‌باشد».

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در متنی عجیب، به بازیکنان تیم‌ ملی اهانت کرده بود که بعد از چند ساعت این استوری را از صفحه شخصی‌اش پاک کرد.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.