کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه سرد بارشی به استان و کاهش آلودگی هوای مناطق مرکزی اصفهان از عصر پنجشنبه یکم دی ماه خبر داد.

کاهش آلودگی هوای اصفهان از عصر فردا/ سامانه سرد بارشی فعال می‌شود

به گزارش قدس آنلاین مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سامانه سرد بارشی از عصر فردا از غربی استان وارد می‌شود و به تدریج مناطق جنوب، شمال، مرکز و شرق اصفهان را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه عمده بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب و به صورت برف خواهد بود، اضافه کرد: برای روز شنبه سوم دی ماه بارش برف و باران را در کلانشهر اصفهان نیز انتظار داریم.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: احتمال آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی استان اصفهان با استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

معتمدی ابراز داشت: سکون جوی و شرایط انباشت آلاینده‌های جوی در کلانشهر اصفهان تا بعد از ظهر فردا پنجشنبه ادامه دارد و با ورود سامانه بارشی کاهش آلودگی هوا را انتظار داریم.

وی با اشاره به افزایش یک تا ۲ درجه‌ای کمینه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده، گفت: کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان صبح فردا چهار درجه سانتیگراد زیر صفر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با دمای هفت درجه سانتیگراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان است.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی اصفهان درباره فعالیت سامانه سرد بارشی

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین نسبت به تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار سطح نارنجی زمانی صادر می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

برهمین اساس در اطلاعیه روز سه‌شنبه هواشناسی استان اصفهان آمده است: فعالیت این سامانه از اواخر روز پنجشنبه یکم دی ماه آغاز می‌شود که در روز جمعه مناطق جنوب و غرب استان و طی روز شنبه سوم دی ماه اکثر مناطق را در برمی گیرد.

بارش‌ها به صورت برف و باران خواهد بود و مه گرفتگی و کاهش دید و افت محسوس دما تا اواخر روز شنبه در سطح استان پیش‌بینی شده است.

براساس هشدار اداره کل هواشناسی استان اصفهان احتمال لغزندگی و یخبندان سطح جاده‌ها در سفرهای بین شهری و مسدود شدن محورهای روستایی در مناطق سردسیر و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی استان اصفهان به چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و نیز خسارت به صنایع کشاورزی وجود دارد.

هواشناسی اصفهان توصیه کرده که هم استانی‌ها طی این مدت ضمن پرهیز از فعالیت کوهنوردی در سفرهای برون شهری احتیاط کرده و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند. همچنین در این اطلاعیه بر لزوم آماده باش راهداری استان برای آماده سازی و تجهیزات برف روبی تاکید شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.