معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بر لزوم پیگیری تمام مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه زنان تاکید کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده: لزوم پیگیری تمام مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی در حوزه زنان

به گزارش قدس خراسان، انسیه خزعلی عصر شنبه در جلسه بررسی مصوبات دور اول سفر هیات دولت به خراسان رضوی به صورت ویدئو کنفرانس اظهار کرد: با توجه به دور دوم سفرهای استانی رییس‌جمهور باید نسبت به اجرای مصوبات دور اول سفر در حوزه زنان پیگیرهای لازم صورت گیرد تا کاری بر زمین نماند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: طرحی در خصوص بازماندگان از تحصیل با وزارت آموزش و پرورش در حال تهیه است که استان خراسان رضوی هم می‌تواند در اجرای آن دارای اولویت باشد.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی هم در این نشست گفت: برای به نتیجه رسیدن مصوبات سفر پیگیری های لازم جهت تخصیص اعتبار صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به موضوع ۱۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی افزود: سعی شده از ظرفیت‌های مردمی در این خصوص نیز استفاده شود.

شیوا خوش نسب، مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در حاشیه این نشست نیز گفت: در سفر رییس جمهور به این استان ۶ طرح به همراه ۲ متّمم با رقم ۸۰ میلیارد ریال به تصویب رسید.

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی افزود: بر همین اساس مبلغ ۳ میلیارد ریال برای تجهیز بند نسوان زندان زنان در مشهد در نظر گرفته شد که در چند روز گذشته تخصیص اعتبار آن صورت پذیرفت.

وی با تاکید بر ورزش به خصوص برای زنان روستایی ادامه داد: همچنین مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای احداث و تجهیز فضای ورزشی برای روستای برج پایین شهرستان زبرخان در نظر گرفته شده است که نیاز به بررسی بیشتری دارد.

خوش نسب اظهار کرد: ۵۰ میلیارد ریال نیز برای درمان زوجهای نابارور در نظر گرفته شده است که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) پیگیری می‌شود.

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به ۱۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان خراسان رضوی اضافه کرد: مبلغ هفت میلیارد ریال نیز برای پیشگیری از آسیب به کودکان بازمانده از تحصیل در نظر گرفته شده است؛ همچنین مبلغ پنج میلیارد ریال نیز برای زنان بهبود یافته از اعتیاد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ایجاد ۲ بازارچه دائمی عرضه تولیدات بانوان به مبلغ ۲۰ میلیار ریال و همچنین تجهیز بلوک زایمان شهرستان کاشمر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از دیگر مصوبات این سفر بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.