انتخاب چهاردهم

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: ۱۶ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان خراسان رضوی مشغول به کار هستند و همچنین حدود ۲۵۰۰ مدرس  در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند.

۱۶ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی خراسان رضوی مشغول به کار هستند

به گزارش قدس خراسان، محمد جواد سلجوقی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ مرکز در استان فعالیت می کنند که در ۳۸۰کد رشته محل، پذیرش صورت خواهد گرفت. با توجه به دانشگاه های متعددی داریم، سهم آموزش های دانشگاه علمی کاربردی درحال حاضر نزدیک به ۳۰درصد از دانشگاه ها است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کربردی خراسان رضوی تاکید کرد: این دانشگاه بر اساس نیاز واقعی بازار کار، پذیرش در رشته ها دارد و به طور معمول رشته هایی آموزش می دهد که رشته مورد نیاز جامعه کاری باشد.

وی تصریح کرد: ۱۶ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان خراسان رضوی مشغول به کار هستند و همچنین حدود ۲۵۰۰ مدرس در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند.

سلجوقی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی با توجه به اهداف مدنظر سهمی در بخش اقتصادی دارد به نقش دانشگاه های علمی کاربردی در اشتغال اشاره کرد و افزود: ۳۰درصد سهم اشتغال در بخش صنعت است و ۲۵درصد دانشجویان در بخش صنعت مشغول به تحصیل هستند. ۴۶درصد سهم اشتغال استان در بخش خدمات است که ۴۷ درصد دانشجویان ما در بخش خدمات مشغول به کار هستند و ۲۶ درصد در بخش فرهنگ و هنر. همچنین ۲۴درصد سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی است که سهم کمتری از دانشجویان ما به دلیل تعطیلی مراکز در این حوزه فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کربردی خراسان رضوی گفت: دانشگاه در ترم گذشته و ترم جدید۱۱۰ رشته جدید را معرفی کرده که تحول بزرگی در این دانشگاه محسوب می شود. ما در پذیرش مهر ماه ۲۰ درصد رشد داشتیم علی رغم اینکه اکثر دانشگاه ها از از نظر جذب تعداد دانشجو جذب نداشتند.

وی گفت: شهریه ها نسبت به مهر ماه تغییری نداشته است و بیشتر رشته های جدید درزمینه آی تی و خدمات است و آن عم به خاطر بازار کاری که دارد.

سلجوقی با بیان ابنکه ۵۰ درصد ظرفیت خالی در این دانشگاه داریم افزود: دانشگاه جامعه علمی کاربردی حدود ۲۰هزار ظرفیت دارد و درحوزه خدمات و مدیریت بیشترین تقاضا وجود دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کربردی خراسان رضوی در ادامه تاکید کرد: سیاست علمی کاربردی تامین نیاز بازار کار است. یکی از اهداف دانشگاه بحث اشتغالزایی و توانمندسازی شاغلین است. به همین دلیل بیشترین رشته هایی که داریم در حوزه است این دانشگاه تنها دانشگاهی است که در هر پذیرش نیاز سنجی می کند و اساس تقاضا رشته ها تغییر می کند.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر از سال گذشته دانشگاه بر اساس طرح آمایش آموزش عالی و سرزمین پذیرش انجام میدهد و به عبارتی مراکز برنامه چهار ساله دارد. سیاست دانشگاه اینکه اگر برای رشته ای متقاضی نباشد و یا بازار کاری وجود نداشته باشد مرکز تعطیل می شود.

سلجوقی تاکید کرد: ببش از ۱۰۰دانشجوی اتباع در دانشگاه بیشتر از کشورهای عراق و افغانستان فعال هستند. برنامه ای برای ادغام دانشگاه و سایر دانشگاه ها مطرح نبوده و نیست. سیاستی که وجود دارد دغدغه تقویت مهارت ها در کشور است. بیش از ۷۰ درصد فارغ تحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند که در مقایسه با سایر دانشگاه های دیگر رتبه بالایی در این رابطه دارد به این دلیل که پذیرش بر اساس نیاز سنجی است و هم آموزش بر اساس نیاز بازار است.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.