تحولات منطقه

نشریه فایننشال تایمز در گزارشی فاش کرد که مردم بریتانیا برای کاهش قبوض انرژی خود در بحبوحه تشدید بحران هزینه های زندگی در این کشور، برای خرید لوازم برقی کم مصرف به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها هجوم بردند.

مردم انگلیس به لوازم برقی کم مصرف روی آوردند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از راشاتودی، نشریه فایننشال تایمز در گزارشی فاش کرد که مردم بریتانیا برای کاهش قبوض انرژی خود در بحبوحه تشدید بحران هزینه های زندگی در این کشور، برای خرید لوازم برقی کم مصرف به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها هجوم بردند.

در این گزارش آمده است که مصرف کنندگان در بریتانیا به طور فزاینده ای دستگاه هایی مانند سرخ کن هواپز (بدون روغن) و خشک کن برقی پمپ حرارتی و همچنین عایق های زیر شیروانی را برای خانه‌های خود انتخاب می کنند.

فروش سرخ کن های هواپز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آرگوس تا کنون 420 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای کریز نیز 18000 تا 20000 سرخ کن هواپز در هفته می فروشد، در حالی که تنها 1000 تا 2000 دستگاه در مدت مشابه سال 2021 می فروخت.

بر اساس این گزارش، فروش مایکروویو که جایگزین ارزان تری برای فرها محسوب می‌شود، 70 درصد افزایش یافته است.

به گفته اندرو گوسیج، مدیر عامل شرکت عرضه‌کننده محصولات و لوازم خانگی آنلاین اولتیمیت پروداکتز، خرده‌فروشان برای خرید موجودی سرخ‌کن هواپز بسیار اصرار می‌ورزند.

این عجله در حالی رخ می دهد که خانوارهای بریتانیایی در نتیجه تورم سرسام آور که در اکتبر به بالاترین حد خود در 41 سال گذشته رسیده بود، برای پرداخت هزینه غذا و قبوض انرژی خود با مشکل مواجه هستند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که تورم قیمت مواد غذایی در ماه اکتبر به 16.5 درصد رسیده است که بالاترین سطح در 45 سال گذشته محسوب می‌شود.

طبق گزارش‌ها، مصرف‌کنندگان در سراسر بریتانیا به دنبال صرفه‌جویی در حفظ گرمای خانه‌ها نیز بوده‌اند، به‌ویژه با توجه به اینکه متوسط منازل در بریتانیا خارج از سه گروه رتبه‌بندی برتر برای بهره‌وری انرژی است.

آمارها نشان می دهد که فروش عایق زیر شیروانی در فروشگاه زنجیره‌ای DIY Wickes نسبت به مدت مشابه سال گذشته 85 درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.