دبیر جشنواره بین المللی شعر سرو گفت: شاعران آثار خود را تا بیستم بهمن به دومین جشنواره بین المللی شعر سرو ارسال کنند ‌ 

شاعران آثار خود را تا بیستم بهمن به دومین جشنواره بین المللی شعر سرو ارسال کنند ‌ 

به گزارش قدس آنلاین دکتر علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در گفت وگویی اظهار داشت : بااستعانت از درگاه خداوند متعال، دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با همکاری موسسه فرهنگی وهنری امامت ومهدویت ،حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان، معاونت امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان ، همراهی برخی شرکت های صنعتی ومعدنی ،نهادها و ارگان های فرهنگی ،هنری،ادبی ، رسانه ای ودانشگاهی دومین جشنواره بین المللی شعر سرو را با بهره مندی ، در روز چهارشنبه سوم اسفندماه 1401(در آستانه میلاد باسعادت حضرت امام حسین علیه السلام) در استان کرمان برگزار می کند.
رییس کمیته موضوعی جشنواره گفت: شاعران می توانند آثار خود را از طریق وب سایت جشنواره به نشانی
https://sarvfestival.kerman.iau.ir
تا بیستم بهمن ماه ارسال کنند.
وی با اشاره به اهداف این جشنواره اظهار داشت : از جمله اهداف دومین جشنواره بین المللی شعر سرو می توان به :فعال نمودن ظرفیت کنش گران فرهنگی وادبی بویژه هنرمندان و شاعران در سه سطح : دانشجویی، حرفه ای و بین الملل و توجّه به ظرفیت های شعر دانشجویی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور و معرفی استعدادهای ادبی آنها به جامعه و بهره مندی از توان وظرفیت ادبی شاعران آیینی دانشجویان غیر ایرانی و تولید و انتشار آثار فاخر ادبی با موضوع فرهنگ منور حسینی و ترویج مکتب سردار دلها و گرامی‌داشت پدیدآورندگان آثار فرهنگی و ادبی درزمینه سیره، شخصیّت و معارف امام حسین «علیه‌السلام» و پاسداشت جایگاه معنوی سردار سلیمانی و ادبیات پایداری اشاره کرد .
و از دیگر اهداف جشنواره بهره مندی از توان وظرفیت ادبی انجمن های ادبی کشور و شاعران برجسته متناسب با اهداف جشنواره و معرفت‌افزایی آحاد جامعه به ویژه جوانان نسبت به شخصیت والای امام حسین«علیه‌السلام»، فضایل اخلاقی و سیره حسینی و ترویج مکتب سردار سلیمانی می باشد.
دکتر منظری توکلی محورها و موضوعات فراخوان جشنواره را : پرداختن به ابعاد مختلف زندگی و تبیین سیره منور و شخصیت والای امام حسین «علیه‌السلام» ، ابعاد زندگی سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شعر پایداری شامل : مقاومت، آیینی ، میهنی،حماسی،اجتماعی عنوان کرد و افزود: به برگزیدگان جشنواره علاوه بر تندیس و لوح تقدیر همچون سال گذشته بین پنجاه تا سی میلیون ریال تقدیم هدایای نقدی اهدا خواهد شد .
بر پایه این گزارش از جمله شرایط و مقررات فراخوان جشنواره می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱. جشنواره در دو بخش دانشجویی و عمومی به صورت مسابقه و رقابتی (هر محور و بخش مجزا داوری) و برگزار خواهد شد.
۲. گستره فراخوان به صورت ملی می‌باشد.(در بخش بین الملل شاعران جهت شعرخوانی دعوت می شوند).
۳. اطلاع‌رسانی و فرآیند ثبت‌نام و ارسال اثر از طریق تارنمای جشنواره به
نشانی:
https://sarvfestival.kerman.iau.ir/
انجام می‌شود.
۴. آثار ارائه شده به جشنواره نبایستی قبلا در هیچ جشنواره‌ای حائز رتبه شده باشند.
۵. آثار بایستی به صورت تایپ شده صرفا از طریق وب سایت جشنواره به نشانی:
https://sarvfestival.kerman.iau.ir/
به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.
۶. گزیده آثار جشنواره در قالب مجموعه‌ای به صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد .
۷. بدیهی است دبیرخانه، در انتخاب و چاپ آثار رسیده مختار خواهد بود.
۸. هر شاعر می‌تواند حداکثر دو اثر در هر یک از محورها وموضوعات جشنواره ارسال کند.
۹. اشعاری که در چارچوب محورهای جشنواره نباشند، مورد داوری قرار نمی‌گیرد.
۱۰. حضور و شعرخوانی معرفی شدگان و برگزیدگان در روز برگزاری جشنواره الزامی است.
۱۱. شرکت کنندگان می توانند در هر یک از قالب های رایج شعری(شعر کلاسیک و آزاد) طبع ازمایی کنند.
۱۲. به برگزیدگان جشنواره جهت شرکت در مراسم اختتامیه هزینه ایاب و ذهاب زمینی(قطار یا اتوبوس) متناسب با موقعیت شهرستان سکونت و طبق سقف تعیین شده از طرف دبیرخانه پرداخت خواهد شد.
۱۳. هیات داوران جشنواره در دو بخش مستقل:شعرعمومی(حرفه ای) و شعر دانشجویی با استفاده از استادان زبان وادبیات فارسی و شاعران تشکیل خواهد شد.
۱۴. برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی آموزشی با حضورو تدریس استادان زبان وادبیات فارسی و چهره‌های شاخص در حوزه شعر از ویژه برنامه‌های جشنواره خواهد بود.
گفتنی است اولین جشنواره دانش آموزی سروقامتان نیز در بخش‌های شعر و دل نوشته و اجرای صحنه ای دوم اسفندماه ۱۴۰۱ به صورت مجزا به همت معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان(سازمان سما) در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.(ارسال آثار دانش آموزی نیز
از طریق وب سایت جشنواره بین المللی شعر سرو است).
لازم به یادآوری است نخستین جشنواره سراسری شعر سرو سال گذشته، همزمان با میلاد حضرت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار با مشارکت ۱۱۰۷ اثر از ۵۴۹ شاعر از استان‌های کشور روز پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۱ با شعرخوانی برگزیدگان ، برنامه های متنوع هنری و قرائت بیانیه هیات داوران و اهدای جوایز در کرمان برگزار شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.