معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که کشورش ذره ای از حاکمیت مطلق دریایی، زمینی و هوایی خود چشم پوشی نمی کند.

مقام یمنی: ذره ای از حاکمیت خود چشم پوشی نمی کنیم

به گزارش قدس آنلاین، جلال الرویشان معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن امروز دوشنبه به شبکه المسیره گفت: کنفرانس امنیت دریایی که روز ۲۲ ژانویه برگزار خواهد شد، پیامی دو وجهی دارد. نخست اینکه یمن فقط به پاسداری و حفاظت از سواحل و آب های منطقه ای خود اهتمام می ورزد و دوم اینکه این کشور در امنیت گذرگاههای دریایی شریک است.

وی تاکید کرد: اگر حاکمیت بر آب های منطقه و جزایر ما تحقق نیابد، صلحی در دریا نمی تواند وجود داشته باشد.

الرویشان گفت: چشم پوشی درخصوص حاکمیت مطلق ما بر منطقه دریایی و زمینی و هوایی نیست و با هرگونه تهدید آب های منطقه ای و جزایرمان مقابله خواهیم کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی اخیرا گفت که توجه به موضوعات بشردوستانه شامل پرداخت حقوق کارکنان دولتی یمن و لغو محدودیت های ائتلاف متجاوز سعودی بر گذرگاها برای رسیدن کمک ها، مواد غذایی و دارو، نخستین گام برای تحقق صلح در یمن است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.