مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بارش برف و باران در جاده های اصلی این استان موجب لغزندگی سطح جاده ها شده است.

برف و باران جاده های خراسان رضوی را فراگرفت

به گزارش قدس خراسان، جعفر شهامت با بیان اینکه بارش برف و باران در جاده های اصلی این استان موجب لغزندگی سطح جاده ها شده است، افزود: بارش برف در بخش احمدآباد مشهد و همچنین جاده های تربت حیدریه - باغچه به خصوص در گردنه های سبز و خماری و محدوده گرماب، کاشمر - نیشابور در محدوده کوهسرخ و گناباد - فردوس موجب لغزندگی این مسیرهای اصلی شده است.

وی گفت: بارش باران در جاده های زاوه، گناباد، نیشابور، تربت جام و سبزوار نیز تردد در این مناطق را تحت تاثیر قرار داده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار داشت: بر اساس اعلام راهداران و سامانه های نظارتی مه گرفتگی نیز موجب کاهش دید در محورهای کوهستانی و مقاطع مه استان شده و دید افقی رانندگان را کاهش داده است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی، سراسر خراسان رضوی به تناوب از دوشنبه گذشته تحت تاثیر سامانه بارشی قرار دارد و بارشها به صورت برف و باران تا اوایل هفته آینده به تدریج از استان خارج خواهد شد.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.