سرپرست پیش بینی و مخاطرات جوی هواشناسی استان اصفهان گفت: سامانه بارشی تا ساعات اولیه فردا در استان فعال است و هواشناسی برای اکثر مناطق استان هشدار نارنجی صادر کرده است.

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای اصفهان / دما ۱۰ درجه سردتر می‌شود

به گزارش قدس انلاین، لیلا امینی با بیان اینکه سامانه ناپایدار بارشی تا ساعات اولیه فردا در استان اصفهان فعال است، اظهار داشت: این سامانه به طور کامل تا فردا از استان خارج می‌شود و تا اواسط هفته آینده سامانه بارشی گزارش نشده است.

وی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی برای استان اصفهان ابراز داشت: همچنین باید توجه داشت که کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در استان پیش بینی شده است.

سرپرست پیش بینی و مخاطرات جوی هواشناسی استان اصفهان گفت: به علت ماندگاری هوای سرد، یخبندان، لغزندگی، مه آلودگی و کاهش دید برای روزهای پنج شنبه و جمعه پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز بعدازظهر در اکثر نقاط استان به ویژه شرق، وزش باد شدید تا شدید پیش بینی می‌شود، اضافه کرد: وزش باد شدید احتمال کولاک برف، ریزش بهمن و کاهش دید را به دنبال دارد.

سرپرست پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان به کشاورزان و شهروندان هم توصیه کرد در مصرف حامل‌های انرژی هم مدیریت کرده و کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها را در دستور کار قرار دهند و در ترددهای جاده‌ای هم احتیاط کرده و از هرگونه فعالیت کوهنوردی و از صعود به ارتفاعات خوداری کنند.

امینی با اشاره به اینکه میانگین بارش باران در شهر اصفهان در شبانه روز گذشته ۴۴ میلیمتر بوده گفت: در این مدت بیشترین میزان بارش برف استان در اسلام آباد موگویی با ۴۱ و نیم میلیمتر، سمیرم با ۴۲ و سه دهم میلیمتر و فریدونشهر ۳۳ میلیمتر گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.