مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران از اجرای طرح ختم 30هزار زیارت عاشورا توسط خواهران طلبه وبلاگ‌نویس خبر داد.

ختم 30هزار زیارت عاشورا توسط خواهران طلبه وبلاگ ‌نویس

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، محمدتقی جلیلی گفت: وبلاگ‌نویسان حوزه‌های علمیه خواهران برای شرکت در این طرح با مراجعه به پایگاه http://30000.womenhc.com
از طریق نظرات وبلاگ شرکت خود را در این طرح اعلام می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه زیارت عاشورا توسط امام باقر(ع) به شیعیان تعلیم داده شده است، افزود: زیارت عاشورا تنها یک زیارتنامه جهت عرض ادب ظاهری به محضر امام حسین(ع) و یاران ایشان نیست بلکه خود منشوری است که از هر جهت نوری از آن جلوه گر است چرا که این صحیفه بهانه ای است برای بیان مختصر امّا کامل از اسلام شناسی، معرفت‌شناسی، امام شناسی، جامعه شناسی و انسان شناسی.
مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: زیارت حسین بن علی(ع) در کتاب‌های ادعیه و مزار وارد شده است و در طول سیزده قرن علما و دانشمندان بر خواندن آن در روز عاشورا بلکه در طول سال عنایت خاصّی داشته و همگان را به آن سفارش کرده‌اند.
وی اضافه کرد: بعضی نقل‌ها از صفوان حاکی از آن است که متن زیارت عاشورا توسط جبرئیل امین بر پیامبر(ص) نازل شده است و ایشان به امام علی(ع) و ایشان به امام حسن(ع) و ایشان به امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) تعلیم کرده‌اند،اما تا زمان امام باقر(ع) مخفی بوده و متن زیارت در زمان امام باقر(ع) علنی شده است. به موجب این نقل، زیارت عاشورا، حدیث قدسی است.
انتهای پیام/
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.