پیشنهاد سردبیر

سخنگوی وزارت امورخارجه، عنوان کرد: هرجا جنگ است، پای آمریکا و انگلیس مستقیم و غیرمستقیم در میان است.

سخنگوی وزارت خارجه: هرجا جنگ است، پای آمریکا و انگلیس در میان است

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، در پیامی که در حساب شخصی خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، بیان کرد: وزیر دفاع انگلیس گفته است، کشورش تا پایان سال جاری تسلیحات بیشتری به اوکراین می‌دهد.

ناصر کنعانی افزود: وزارت خارجه انگلیس نیز عنوان داشته که کاردار ایران را به دلیل گزارش ارسال موشک به روسیه احضار کرده‌ایم. این یک گزارش تایید نشده است که ایران آن را رسما تکذیب کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: هرجا جنگ است، پای آمریکا و انگلیس (آتش بیاران معرکه) مستقیم و غیرمستقیم در میان است.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق تعهدی که در ماه آوریل (اسفند ۱۴۰۲/ فروردین ۱۴۰۳) اعلام شد و در راستای تسریع در حمایت نظامی از اوکراین، موشک‌های دفاع هوایی، تجهیزات جنگنده‌های اف-۱۶، سلاح‌های خودکششی ای‌اس۹۰ و قایق‌های نظامی تحویل شده‌اند.

این بیانیه افزود: صدها موشک دفاع هوایی جدید، ده‌ها هزار گلوله توپ و خودروهای زرهی بیشتری تا پایان سال جاری به اوکراین تحویل خواهند شد.

وزارت امور خارجه این کشور نیز روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلستان منتشر شد اعلام کرد: امروز با هماهنگی شرکای اروپایی و با دستور وزیر، علی متین فر کاردار سفارت ایران در لندن به وزارت امور خارجه احضار شد.

این درحالی است که مقام‌های ایران و روسیه بارها ادعای همکاری‌ نظامی در ارتباط با جنگ اوکراین را رد و آن را بی‌اساس توصیف کرده‌اند.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران نیز با انتشار پیامی در فضای مجازی با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند، نوشت: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.