بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت:این استان امسال در ارتقای ظرفیت تولیدی در کشور جایگاه برتر کسب کرد.

استان بوشهر جایگاه برتر کشور در ارتقای ظرفیت تولید را کسب کرد

علی باستین در جمع فعالان تولیدی و صنعتی بوشهر اظهار داشت: تلاش گسترده‌ای در راستای حمایت از تولید در استان بوشهر صورت گرفته و شاهد اقدامات بسیار مهمی هستیم.

وی احیای کارخانه‌های راکد استان بوشهر را یک اقدام مهم دانست و افزود: با پیگیری‌های انجام شده در یکسال جاری ۷۴ واحد تولیدی راکد استان با حمایت‌های ویژه مسئولان دستگاه‌ها و بانک‌ها به چرخه تولید بازگشته‌اند.

رتبه هفتم احیای واحدهای راکد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: با تلاش همه عوامل اقتصادی دولتی و بخش خصوصی به ویژه کارگران تحول و اقدامات ارزشمندی در سال جاری در استان رقم خورده است.

وی از افزایش ظرفیت تولیدی استان در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و بیان کرد: این استان امسال در ارتقای ظرفیت تولیدی در کشور جایگاه برتر کسب کرد.

باستین جایگاه استان بوشهر در احیای واحدهای راکد را هفتم دانست و خاطرنشان کرد: این جایگاه در سال گذشته ۲۶ بود که امسال به هفتم ارتقا یافته است.

افتتاح ۹۵ طرح اقتصادی

وی با اشاره به افتتاح ۹۵ طرح اقتصادی کوچک، متوسط و بزرگ در دهه فجر امسال تصریح کرد: در این واحدهای تولیدی افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی شد و رتبه استان در این عرصه در کشور دوم معرفی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: در این واحدهای اقتصادی و تولیدی در بخش ارزی، ۷.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و استان بوشهر رتبه نخست در سرمایه‌گذاری ارزی کسب کرده است.

باستین آینده اقتصادی استان بوشهر را امیدوار کننده دانست و بیان کرد: با توسعه طرح‌های اقتصادی، سال‌های آینده تحول مهمی در اقتصاد و اشتغال‌زایی استان ایجاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.