آخرین تحولات لبنان

امروز این جمهوری اسلامی است که به بسیاری از منویات منطقه جهت می‌دهد و آدم‌کشی رژیم جلاد هم تنها دست و پا زدن‌های بیشتر برای حفظ خود است.

در گفت‌وگوی قدس با مهدی فضائلی عنوان شد؛ «طوفان‌الاقصی» آینه تمام‌نمای شکست نظم غربی

همزمان با تلاش مشترک آمریکا و اروپا برای سرپا نگه داشتن رژیم اشغالگر صهیونیست با هر وسیله ممکن، اما کمتر کسی است که بتواند بازیگری مهم تهران و محور مقاومت در تحولات منطقه یک سال پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی را انکار کند.

تل‌آویو که در ابتدای جنگ قصد داشت با مظلوم‌نمایی، افکار عمومی جهانی را با خود همراه و جنایات علیه مردم غزه را توجیه کند، در ادامه به اذعان شخص بنیامین نتانیاهو مجبور به رویارویی با مقاومت در هفت جبهه شد. این مسئله هزینه هنگفت جانی، سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک به رژیم وارد کرده و باوجود همه تلاش ماشین رسانه‌ای غرب در کمک به اشغالگران، صهیونیست‌ها را بر لبه فروپاشی کشانده است. 

مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با قدس، در نخستین سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی، درباره نقش جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در شکل‌دهی به نظم نوین منطقه‌ای و جهانی، معتقد است اتفاقات کنونی تنها بخشی از بازتاب گفتمان انقلاب در میان کشورهای اسلامی و محور مقاومت است.

وی تصریح کرد: محور مقاومت در منطقه شامل سوریه، عراق، لبنان، یمن و فلسطین با الگو گرفتن از گفتمان امام(ره) و رهبری در صدد است جهان اسلام را از زیر سلطه رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی خارج کند. اقداماتی هم که در یک‌سال اخیر شاهد هستیم شکست نظم غربی و راهبردهای جهان سلطه در کشورهای محور مقاومت است.
وی با بیان اینکه شکل‌گیری نظم نوین در منطقه رویکرد جدیدی نیست، افزود: مسئله شکل‌گیری نظم نوین در سطح جهان موضوعی نیست که به‌صورت یک‌باره آغاز شده باشد و یا اتفاقی در حال وقوع باشد، بلکه بستر و زمینه‌های شکل‌گیری آن طی چند دهه اخیر و با پیروزی انقلاب در سال ۵۷ آغاز شده است. جمهوری اسلامی ایران با ارائه الگوی گفتمان انقلابی در میان کشورهای اسلامی و آزاده جهان محبوبیت زیادی کسب کرد و توانست نظم سلطه‌گری جهان به رهبری ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی  را برهم زند و نظم جدیدی در چارچوب آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و مبارزه با استعمار ایجاد کند. چالشی که امروز در منطقه غرب آسیا می‌بینیم هم در راستای تداوم تلاش غرب برای حفظ نظم گذشته و در مقابل معادلات مقاومت برای سرعت بخشیدن به نابودی سلطه غرب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.