آخرین تحولات لبنان

همزمان با تلاش مشترک آمریکا و اروپا برای سرپا نگه داشتن رژیم اشغالگر صهیونیست با هر وسیله ممکن، اما کمتر کسی است که بتواند بازیگری مهم تهران و محور مقاومت در تحولات منطقه یک سال پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی را انکار کند.

مسعود رضایی در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد؛ ایران پرچم‌دار اتحاد امت اسلامی

مسعود رضایی در تبیین تحولات منطقه در یک‌سالگی طوفان‌الاقصی، با برجسته کردن این بخش از بیانات رهبری در نماز تاریخی جمعه نصر که فرمودند «باید کمربند دفاع، استقلال‌طلبی و عزت را از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان در همه کشورهای اسلامی، محکم ببندیم» این مسئله را نشان‌دهنده جایگاه برجسته جمهوری اسلامی ایران در نظم و امنیت منطقه غرب آسیا دانسته و عنوان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیاناتشان به مسئله اتحاد و همبستگی کشورهای اسلامی با یکدیگر در برابر رژیم صهیونیستی تأکید داشتند و خواستار یک اتحاد فراگیر در میان کشورهای منطقه شدند. این در حالی است که امروز جمهوری اسلامی ایران با توجه به برخورداری از دو فاکتور مهم قدرت سیاسی و نظامی می‌تواند نقش بسیار مهمی را در ایجاد نظم و امنیت منطقه‌ای ایفا کند. 
این پژوهشگر مسائل سیاسی و تاریخ معاصر اظهار کرد: در حوزه کشورهای اسلامی بیش از هر چیزی همراهی و همگامی آن‌ها مطرح است، باید آن‌ها به‌عنوان برادر در کنار یکدیگر قرار بگیرند و از تجربیات جمهوری اسلامی در این همبستگی استفاده کنند. تنها شخصیتی هم  که در جهان اسلام می‌تواند محور ستون همبستگی در میان کشورهای اسلامی باشد، شخص رهبر معظم انقلاب است؛ چراکه ایشان با اشراف، دوراندیشی و مواضع حکیمانه می‌توانند نقشی پیشرو در این زمینه داشته باشند و این بر دوست و دشمن روشن است. این در حالی است که ما در مقابل، شاهد تشکیل یک جبهه واحد و اتحاد گسترده میان محور غربی – عبری هستیم؛ بنابراین طبیعی است امروز برای مقابله با این رژیم نامشروع باید در سطح منطقه و کشورهای اسلامی وحدت، اتحاد و همبستگی شکل بگیرد.
رضایی همچنین به مسئله قدرت نظامی کشورمان در سطح جهان اشاره کرد و گفت: ایران پس از دو عملیات بسیار مهم و موفقیت‌آمیز وعده صادق یک و دو نشان داد در مسئله امنیت ملی با هیچ کشوری به‌خصوص رژیم نامشروع صهیونیستی تعارف ندارد و همین نشان‌دهنده توان بالا و قدرت نظامی کشورمان در این عرصه است. این مسئله قوت قلبی برای حامیان فلسطین است و ان‌شاءالله آثار پربرکت آن پدیدار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.