هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه ای ضمن کاهش دما و وزش باد شدید هشدار سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی خراسان رضوی درباره کاهش دما و وزش باد شدید هشدار صادر کرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه اعلام شده است: طبق تحلیل نقشه‌ها ومدل‌های پیش یابی از اواخر وقت فردا یکشنبه استان تحت تاثیر جریانات نسبتا سرد شمالی قرار خواهد گرفت که کاهش محسوس دما، وزش باد شدید همراه با گردو خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید و احتمال بروز خسارت از پیامدهای آن است.

کاهش محسوس دما از دوشنبه ۲۸ فروردین در مناطق مختلف استان روی می‌دهد به گونه‌ای که اوایل وقت سه شنبه و چهارشنبه دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی استان به صفر و کمتر از صفر درجه سانتی گراد خواهد رسید.

براین اساس حداکثر دمای روزانه به طور میانگین بین ۸ تا ۱۰ درجه و دمای حداقل شبانه بین ۶ تا ۸ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

وزش باد شدید از فردا تا اواسط هفته استان را فرا می‌گیرد.

شهرستان‌ها و توابع تایباد، خواف، تربت جام، باخرز، رشتخوار، فریمان، بجستان، گناباد، سرخس، سبزوار، زاوه، نیشابور و مشهد بیشترین شدت وزش باد را خواهند داشت.

همزمان با فعالیت این سامانه وقوع بارش‌های رگباری در استان با احتمال رعد و برق و بارش تگرگ در بیشتر مناطق استان در ساعات بعد از ظهر دور از انتظار نیست.

توصیه شده است: با توجه به کاهش محسوس دما، تمهیدات لازم در خصوص اعمال مدبریت در مصرف منابع انرژی، جلوگیری از خسارات به محصولات کشاورزی و باغی و تنظیم دمای گلخانه ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها اتخاذ شود.

همچنین تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد پیش بینی و از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.