نهی از این منکر باید به وسیله همه مردم انجام شود اما باید با زبان خوب و به دور از اهانت، بی‌احترامی، تحقیر و برخورد فیزیکی باشد؛ البته مراجع قضایی وظیفه خود را می‌دانند و نوع برخورد آن‌ها متفاوت از عموم مردم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: با زبان خوب، به دور از اهانت، بی‌احترامی، تحقیر و برخورد فیزیکی نهی از منکر کنید

آیت‌الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه برخی محرمات در جامعه برای دیگران مضر بوده و دیگران را درگیر مشکلات می‌کند، بی‌حجابی و بدجابی را از این دسته برشمرد و گفت: آزادی تا جایی درست است که منافی آزادی دیگران نباشد؛ در حالی که بی‌حجابی موجب فساد در زندگی دیگران می‌شود؛ بنابراین بی‌حجابی از محرماتی است که باید با آن برخورد شود و اگر ما می‌خواهیم فساد وجود نداشته باشد، باید گناه در خارج وجود نداشته باشد، چون جوانان ما به فساد کشیده می‌شوند.

برای مقابله با بدحجابی، نهی از این منکر باید به وسیله همه مردم انجام شود اما باید با زبان خوب و به دور از اهانت، بی‌احترامی، تحقیر و برخورد فیزیکی باشد؛ البته مراجع قضایی وظیفه خود را می‌دانند و نوع برخورد آن‌ها متفاوت از عموم مردم است.

حرام سیاسی آنجاست که فرد به غرض مخالفت با نظام اسلامی و جمهوری اسلامی کشف حجاب می‌کند که علاوه بر حرام شرعی، حرام سیاسی نیز مرتکب شده؛ این گناهی مضاعف است.

منبع: خبرگزاری رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.