نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان به حساب پیمانکار واریز شد و ۶۰۰ میلیارد تومان هم از سفر رئیسجمهور برای آن در نظر گرفته شد که تاکنون بخشی از آن تخصیص پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه سوانح رانندگی منجر به جرح و فوت هر هفته در جاده قدیم مراغه - هشترود گزارش میشود، بیان کرد: این آزادراه در زمان آغاز به کار مجلس ۶۴ میلیارد تومان به پیمانکار بدهکار و اعتبار دولتی آن ۲۰ میلیارد تومان بود که این میزان در کمیسیون تلفیق نیز کمتر شد و در تخصیص هم به چهار میلیارد تومان رسید.
به گفته وی در طول ۲ سال اخیر پیشرفت فیزیکی طرح از ۳۲ درصد به وضعیت مطلوب فعلی رسیده است و تحقق ۶۰ درصدی پیشرفت فیزیکی در سال جاری اقدامی شاخص در دولت سیزدهم به شمار میرود.
به هر میزان که دولت از محل بودجه سال جاری به این طرح اعتبار تزریق کند، به همان میزان نیز بانکها در تکمیل آن مشارکت میکنند و بر همین اساس انتظار می رود تا این طرح در سال جاری با پیشرفت قابل توجه روبرو شود.
همزمان فرماندار مراغه نیز ضمن تاکید بر اینکه پیمانکار پروژه کمی از برنامهریزی عقب است، ابراز امیدواری کرد که سرعت اجرای این طرح در ماههای پیشرو افزایش یابد.
پروژه آزادراه مراغه - هشترود که برای نخستینبار در سال ۱۳۸۹ ردیف بودجه گرفته بود، سکون ناشی از تخصیص نیافتن اعتبار را در دولتهای یازدهم و دوازدهم تجربه کرد و تکمیل بخشی از آن که بیشتر سوانح منجر به فوت در این بخش اتفاق میافتد، طی دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت.
بهرهبرداری از آزادراه مراغه - هشترود به عنوان یکی از زیرساختهای اساسی منطقه، علاوه بر کاهش سوانح رانندگی تاثیر چندبعدی در زمینه توسعه شهرستان خواهد داشت تا جایی که برخیها معتقدند نیاز به سرمایهگذاری برای توسعه روزافزون این شهرستان احساس میشود و با بهرهبرداری از آزادراه مراغه - هشترود، سرمایهگذاران بیشتری به مراغه روانه میشوند.
نظر شما