با وجود وقوع پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا در سراسر استان قزوین و رسیدن شاخص‌های آلودگی به وضعیت خطرناک، کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل نشد و اقدامی هم جهت تعطیلی مدارس صورت نگرفت.

هوای استان قزوین در وضعیت خطرناک قرار گرفت/ چرا کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل نشد؟

به گزارش قدس آنلاین، با آغاز فصل بهار و تابستان، هر ساله شاهد آلودگی هوا در کشور و به تبع آن در استان قزوین هستیم. 

امروز با وقوع پدیده آلودگی هوا و گرد و غبار نفس استان قزوین گرفت و چتر سیاه آلودگی در همه جای استان به ویژه شهرستان های قزوین، الوند و آبیک قابل مشاهده بود.

هم اکنون شاخص آلودگی هوای شهر قزوین بر روی عدد ۴۴۳ و وضعیت قرمز تیره و خطرناک قرار دارد. شاخص آلودگی هوای شهر الوند بر روی عدد ۲۰۲ و وضعیت بنفش و بسیار ناسالم قرار دارد و شاخص آلودگی شهر آبیک هم بر روی عدد  ۳۱۷ و وضعیت قرمز تیره و خطرناک قرار دارد. 

در این رابطه سعیده خضیر مدیرکل محیط زیست استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین منشا آلودگی هوای استان را خارجی و متعاقب پدیده کشوری ذکر و با اشاره به اعلام هشدار بحران طی روزهای گذشته در خصوص پدیده گرد و غبار گفت: اوایل صبح امروز شدت آلودگی هوا و گرد و غبار بسیار زیاد بود که در حال حاضر وضعیت بهتر شده است و جریانات جوی به کاهش ریزگردها کمک می کند. 

وی افزود: امروز تقریبا تمام استان درگیر گرد و غبار بود و به مرور زمان و در ساعات مختلف اوضاع شاخص ها تغییر یافته است.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین ادامه داد: از صبح فردا شدت آلودگی و پدیده گرد و غبار در استان کاهش می یابد اما لازم است مردم توصیه های بهداشتی در زمان آلودگی هوا را رعایت کنند و افراد مسن، مادران باردار، کودکان و بیماران دارای بیماری های زمینه ای و قلبی و ریوی از منزل خارج نشوند.

خضیر در پاسخ به این سوال که چرا کمیته اضطرار آلودگی هوا برگزار نشد و نسبت به تعطیلی مدارس اقدامی صورت نگرفت، توضیح داد: این مهم دستورالعملی دارد که در سال گذشته موضوعات پیگیری شد و شرایطی باید اعلام شود و با ضوابطی باید کار را پیش برد. 

وی خاطرنشان کرد: کارگروه اضطرار آلودگی هوا برای گرد و غبار دستورالعمل ویژه دارد که اواخر هفته آینده برنامه ریزی برای تشکیل جلسه و تصمیم گیری در زمان وقوع گرد و غبار  و آلودگی هوا صورت می گیرد. 

این مسئول همچنین گفت: ذرات گرد و غبار را آنالیز نکردیم که اذعان کنیم ریزگردهای آبیک نمکی و یا گرد و غبار است.

هوای استان قزوین در وضعیت خطرناک قرار گرفت/ چرا کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل نشد؟

به گزارش فارس، نقشه های ماهواره ای بیانگر این است که وضعیت گرد و غبار در استانهای شمال غرب به ویژه وضعیت استان قزوین نسبت به سایر استانها وخیم تر و شاخص آلودگی بنفش و قرمز تیره و در وضعیت بسیارناسالم و خطرناک قرار دارد و شاخص آلودگی هوا در برخی استانها در وضعیت سبز پاک، زرد سالم و نارنجی ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.