رائول راموس معاون بین الملل دانشگاه بارسلونا آمادگی این دانشگاه را برای برگزاری سمینار علمی مشترک با ایران با عنوان بررسی ظرفیت های معماری ایرانی - اسلامی و اسپانیایی اعلام کرد.

علاقمندی ایران و اسپانیا برای برگزاری دو رویداد علمی و هنری

به گزارش قدس آنلاین؛ معاون بین الملل دانشگاه بارسلونا در دیدار محمد مهدی احمدی رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا گفت : برگزاری این سمینار علمی باعث معرفی و شناساندن بهتر ظرفیت های معماری دوکشور به دانشجویان می باشد .

رایزن فرهنگی سفارت ایران در اسپانیا نیز در این دیدار ؛ با اشاره به روابط خوب فرهنگی میان ایران و اسپانیا ؛ ابراز امیدواری کرد با برگزاری این نشست علمی در آینده ؛ زمینه ارتباط هرچه بیشتر دانشجویان دوکشور با توانمندیها و ظرفیت های معماری دوکشور فراهم شود.

رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا همچنین در دیدار با خاویر پرروندو (Javier Parrondo) مدیرکل خانه آسیای کشور اسپانیا در بارسلون پیشنهاد کرد که هفته فیلم های ایرانی در بارسلونا و مادرید برگزار شود که این پیشنهاد با استقبال مقام اسپانیایی مواجه شد.

وی گفت برگزاری این هفته فیلم می تواند موجب آشنایی مردم اسپانیا با توانمندی های هنرمندان سینمای ایران شود و زمینه ارتباط منطقی بین سینمای ایران و اسپانیا ایجاد کند تا هنرمندان دوطرف از تجربیات یکدیگر بهره مند گردند.

مدیر کل خانه آسیای کشور اسپانیا اظهار داشت: کار کردن با کشور ایران که دارای فرهنگ و تمدن غنی است از افتخارات ما می باشد و فیلم های ایرانی در بسیاری از جشنواره های بین المللی درخشیده اند و وقتی تاریخ را بررسی می کنیم به این نتیجه می رسیم که فرهنگ ایران در جهان بی مانند است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.